آبگرفتگی 6200 واحد مسکونی در جریان سیلاب مازندران

به گزارش بازیکده، 6200 واحد مسکونی در جریان وقوع سیلاب اخیر در مازندران دچار آبگرفتگی شد.

آبگرفتگی 6200 واحد مسکونی در جریان سیلاب مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران مهدی رازجویان معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: بیش از 6200 واحد مسکونی در جیان سیلاب دچار آبگرفتگی و 500 واحد مسکونی تخریب و غیرقابل سکونت شد.

وی با بیان اینکه 4 دهنه پل نیز در شهرستان های ساری، قائم شهر و سوادکوه تخریب شد، خسارت های زیادی به سیستم های آبرسانی و گازرسانی 12 شهرستان وارد شد.

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: مشکل آب آشامیدنی در شهرهای گروه الف و شهرهای جویبار، سیمرغ و کوهی خیل به دلیل ورود سیل به منابع آبی و کدورت آب همچنان ادامه دارد.

رازجویان اضافه نمود: همه ادارات هر چه در توان دارند را پای کار آوردند تا مشکل سیلزدگان هر چه زودتر حل گردد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل سیلزدگان مازندرانی 4 میلیون تومان یاری بلاعوض معیشتی و تعمیراتی پرداخت می گردد، اضافه نمود: در مناطق روستایی برای ساخت مجدد مسکن به سیلزدگان 35 میلیون تومان و در شهرها نیز 50 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: 12 میلیون تسهیلات با سود کم نیز برای تعمیر منزل سیلزدگان اختصاص یافته است.

رازجویان با بیان اینکه دو شعبه بانک مسکن در ساری و قائم شهر از فردا آماده پرداخت این تسهیلات هستند، اضافه نمود: پرونده افراد سیلزده به بانک های منتخب ارسال شده است و این افراد می توانند از فردا برای دریافت تسهیلات و یاری های بلاعوض به این د وبانک مراجعه نمایند.

وی اضافه نمود: این مبلغ برای بازسازی و ترمیم خسارت ها کافی نیست و استانداری در حال رایزنی برای افزایش تخصیص این یاری ها از سوی هیات دولت است.

معاون عمرانی استاندار حجم زیاد آورد رودخانه ها، دست درازی به بستر رودخانه ها و ناکافی بودن تخصیص اعتبار برای لایروبی رودخانه ها را سه عامل اصلی وقوع این سیلاب اظهار داشت واضافه نمود: مازندران یکی از 5 مقصد هدف گردشگری کشور در تمام طول سال و نیازمند توجه بیشتر دولتمردان در تخصیص اعتبارات است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 124

به "آبگرفتگی 6200 واحد مسکونی در جریان سیلاب مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبگرفتگی 6200 واحد مسکونی در جریان سیلاب مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید