آمریکا تحریم فلزات ایران را به حقوق بشر گره زد

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، آمریکا بخشی از تحریم های مالی علیه ایران را به اتهام های حقوق بشری گره زد.

آمریکا تحریم فلزات ایران را به حقوق بشر گره زد

در همین رابطه، اوفک اداره نظارت بر دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، در اطلاعیه ای که در وبسایت این وزارتخانه منتشر شد، خاطرنشان کرد با تغییر عنوان مصوبه مقررات تحریم مرتبط با نقض حقوق بشر در ایران، تحریم بخش صنایع فلزی را نیز به مقوله حقوق بشر مرتبط نموده است.

لازم به ذکر است در ماه میلادی می، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فرمان اجرایی وضع تحریم در ارتباط با صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را با ادعای مسدود کردن تمامی راه های دستیابی ایران به تسلیحات موشکی بالستیک، هسته ای و همچنین مقابله با آنچه به زعم وی نفوذ مخرب ایران در منطقه است، امضا کرد.

اما با تغییر عنوان این فرمان، هدف از تحریم صنایع فلزی ایران وارد کردن فشار و جلوگیری از دسترسی حکومت ایران به منابع مالی در زمینه نقض حقوق بشر عنوان می گردد حال آنکه وزارت خزانه داری آمریکا دلیل این تغییر و تبعات آن را شرح نداده است.

این در حالی است که نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز تحریم محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران را نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین الملل و اهداف و اصول منشور سازمان ملل دانسته و به آن اعتراض نموده است.

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به دبیرکل سازمان یادآور شد این تحریم ها به دلیل نقش و صندلی ظریف به عنوان مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اعمال شده و این امر به خوبی نشان می دهد که رژیم ایالات متحده از دیپلماسی که یکی از دستاوردها برای حفظ صلح امنیت جهانی است بیزار است.

وی می افزاید این محدودیت غیرقانونی بخشی از سیاست کلی آمریکا در زمینه اجرای تروریسم مالی علیه مردم ایران و اعمال فشار بر نمایندگان این مردم است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 208

به "آمریکا تحریم فلزات ایران را به حقوق بشر گره زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تحریم فلزات ایران را به حقوق بشر گره زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید