آمریکا درصدد ارسال سلاح به اوکراین نیست

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران، بن رودس مشاور امنیتی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گزارش های مبنی بر تصمیم واشنگتن برای ارسال سلاح به اوکراین را رد کرد. وی در مصاحبه با شبکه سی ان ان تاکید نمود این کشور در آینده نزدیک قصد ندارد سلاح و تجهیزات نظامی به این کشور بحران زده بفرستد.

آمریکا درصدد ارسال سلاح به اوکراین نیست

رودس با بیان اینکه اولویت حل بحران در اوکراین به وسیله مسالمت آمیز است، فشار به روسیه و اعمال تحریم ها را به همین دلیل ارزیابی کرد. وی با اشاره به سفر پیش روی آنگلا مرکل به آمریکا یاد آور شد آلمان مهمترین شریک واشنگتن برای تصمیم گیری در مورد بحران اوکراین است.

این در حالی است که بعضی گزارش ها از پافشاری بعضی مقامات دولت اوباما برای ارسال سلاح به اوکراین حکایت دارد. مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی در این خصوص بدون رد وجود چنین تصمیمی تاکید نمود: رئیس جمهور از تمام مشاورانش خواسته تمام گزینه ها را مورد آنالیز قرار دهند. رودس در عین حال اولویت آمریکا را حل مسالمت آمیز بحران در اوکراین دانست.

لازم به ذکر است صدراعظم آلمان طی سفر به آمریکا و کانادا با باراک اوباما و استفان هارپر نخست وزیر کانادا دیدار نموده و درباره بحران اوکراین، روابط با روسیه، مبارزه با داعش، وضعیت افغانستان و ایران رایزنی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 376

به "آمریکا درصدد ارسال سلاح به اوکراین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا درصدد ارسال سلاح به اوکراین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید