اجرای قانون مالیات بر ساختمان های خالی از سال جاری ، اقساط خرید زمین 10 ساله می گردد

به گزارش بازیکده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی در امسال اطلاع داد و گفت: در صورت تصویب دولت اقساط فروش زمین که اکنون 5 ساله است، 10 ساله خواهد شد.

اجرای قانون مالیات بر ساختمان های خالی از سال جاری ، اقساط خرید زمین 10 ساله می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اقتصاد خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده با اشاره به این که بر اساس ماده 169 مالیات های مستقیم، باید از خانه های خالی مالیات اخذ گردد، در این باره شرح داد: این موضوع از شهریور سال گذشته به طور جدی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی نهاده شد و در بهمن ماه سامانه املاک و مستغلات را کامل کردیم و از آن رو نمایی شد.

وی ادامه داد: این موضوع را در کمیسیون مالی دولت نیز مطرح نموده و خواهان مهیا شدن شرایطی شدیم تا بتوان اطلاعات را از سازمان های مختلف گرفته و در این سامانه بارگذاری کنیم.

وی اعلام کرد: پیش بینی بر این است که در امسال سازمان امور مالیاتی امکان اخذ مالیات از خانه های خالی را با الویت شهرهای عظیم فراهم می نماید.

او در ادامه به ساخت مسکن فرهنگیان اشاره نمود و گفت: در راستای طرح اقدام ملی مسکن، تفاهم نامه هایی را با دیگر نهادها و سازمان ها برای خانه دار شدن افزاد تحت پوشش آن ها امضا کردیم که آموزش و پرورش یکی از آن هاست.

محمودزاده با بیان اینکه آذر ماه گذشته تفاهم نامه ساخت 170 هزار واحد مسکونی به امضای وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش رسید، توضیح داد: در این خصوص کار فشرده ای صورت گرفت و اکنون عملیات اجرایی 14 هزار و 564 واحد شروع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در طرح اقدام ملی مسکن یک نکته بسیار مهم وجود دارد، باید بدانیم دولت سازنده نبوده و فقط نقش تسهیل گر را دارد و زمین و امکانات در اختیار سازنده قرار می دهد، بنابراین چنانچه آورده متقاضیان به موقع به پروژه تزریق نگردد، قطعا مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

وی گفت: ساخت خانه های فرهنگیان 18 ماهه برنامه ریزی شده است و امیدواریم با مشارکت پر رنگ آموزش و پرورش بتوانیم در زمان تعیین شده پروژه ها را تحویل دهیم، بنا به گفته های وزیر آموزش و پرورش، این وزارتخانه تفاهم نامه ای نیز با بانک ملی داشته است که یک وام با بهره 12 درصد در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

10 ساله شدن پرداخت اقساط زمین در صوت تصویب دولت

وی درباره قیمت زمین نیز شرحاتی ارایه کرد و گفت: دو نوع قیمت زمین داریم، در بعضی شهرها که آیین نامه ساماندهی اجازه می دهد، زمین 99 ساله واگذار می گردد و در بعضی شهرها که شرایط زمین از آیین نامه بالاتر است، فروش به شکل اقساطی خواهد بود، البته این طرح قبلا در آیین نامه 5 ساله بود اما اکنون پیشنهاد کردیم که پرداخت اقساط 10 ساله گردد که این موضوع در کمیسیون مربوطه مصوب شده و آماده طرح در هیات دولت است. در صورت تصویب، این موضوع ارزش اضافه کرده خوبی برای متقاضیان خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت مسکن برای دهک های اول و دوم و سوم نیز گفت: برای خانه دار شدن این اقشار طرحی را با مشارکت دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد و بنیاد مستضعفان برنامه ریزی نموده ایم در این طرح قرار است 200 هزار واحد مسکونی مخصوص این افراد احداث گردد تا با کمترین آورده ممکن صاحب مسکن شوند، در فاز اول 135 هزار متقاضی واجد شرایط که عموما تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، ثبت نام نموده اند و منتظریم تا متقاضیان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز معرفی شوند، در مجموع این طرح قابلیت اجرایی دارد.

محمودزاده ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن و با تاکید و ابلاغ رییس جمهور، بانک ها موظفند 20 درصد از سقف تسهیلاتشان را وارد حوزه مسکن نمایند، بنابر آمار در سال 97 بیشتر از 753هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ها ارایه شده و چنانچه 20 درصد آن را در نظر بگیریم، بیش از 150 هزار میلیارد تومان می گردد. اگر این عدد وارد بخش مسکن گردد، شاهد تحول جدی در بخش ساختمان و مسکن خواهیم بود، الان این رقم حدود 4 درصد است.

او ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته بانک مرکزی عددی را به سایر بانک ها ابلاغ کرد اما بانک ها به دلیل اینکه سهام دار خصوصی دارند، تمایل زیادی برای ارایه تسهیلات مسکن ندارند. در هر صورت باز هم در حال مذاکره با آنها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازار اجاره گفت: موضوع اجاره نیز زاییده تفاوت درآمد و ارزش پول ملی است، در شروع مدیریت جدید وزارت راه و شهرسازی حدود 500 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود اما امروز این میزان به 60 هزار واحد رسیده است. یعنی کوشش ویژه می کنیم تا مستاجران واحدهای ثبت نامی خود را تحویل بگیرند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 881

به "اجرای قانون مالیات بر ساختمان های خالی از سال جاری ، اقساط خرید زمین 10 ساله می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای قانون مالیات بر ساختمان های خالی از سال جاری ، اقساط خرید زمین 10 ساله می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید