اختصاص 2735 میلیون ریال یارانه نهال به خراسان جنوبی

به گزارش بازیکده، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 2735 میلیون ریال یارانه نهال در سال جاری به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

اختصاص 2735 میلیون ریال یارانه نهال به خراسان جنوبی

عبدالرضا رضایی، امروز دوشنبه دوشنبه 25 اسفند در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: برای اختصاص تأمین یارانه نهال در وهله اول مکان یابی اولیه از نظر آب و خاک و اقلیم برای گونه خاصی که متقاضی درخواست کرده است، مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه یارانه نهال اعتباراتی ملی است که قسمتی از هزینه های تأمین نهال را برای کشاورزان تأمین می کند، اضافه کرد: در حال حاضر به واسطه سند سازگاری با کم آبی یارانه نهال بیشتر به محصولات کم آب بر تعلق می گیرد.

رضایی با اشاره به اینکه در سال 98 حدود 2500 میلیون ریال یارانه نهال به خراسان جنوبی اختصاص داده شد، اظهار کرد: با اختصاص این یارانه تعداد 180 هزار اصله نهال غرس و در مجموع 443 هکتار باغ احداث و 215 هکتار مزارع گیاهان دارویی توسعه پیدا کرد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان نمود: دو هزار و 735 میلیون ریال یارانه نهال نیز در سال جاری به خراسان جنوبی اختصاص یافت که برش شهرستانی آن نیز اجرا شده است.

مجتبی حسینی، معاون امور زراعت خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: آب از مهم ترین محدودیت های خراسان جنوبی است و در این راستا باید شیوه های کشاورزی خودمان را از شیوه های مرسوم به سمت شیوه های نوین ببریم تا بتوانیم منابع آبی را برای نسل های آینده حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: ما در یک اقلیم گرم و خشک زندگی می کنیم و زیستن در چنین اقلیمی الزاماتی را در بخش های مختلف و از جمله در بخش کشاورزی دارد.

معاون امور زراعت خراسان جنوبی اعلام نمود: در سال های اخیر شاهد کمی و کیفی منابع آبی در خراسان جنوبی بوده ایم و در این راستا یکی از اقدامات اساسی برای حفظ منابع، کشاورزی حفاظتی است که در استان ما کشاورزان از آن استقبال خوبی داشته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1475

به "اختصاص 2735 میلیون ریال یارانه نهال به خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 2735 میلیون ریال یارانه نهال به خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید