اختصاص 52 بیمارستان نیروهای مسلح برای درمان بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش بازیکده، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از مجموع 58 بیمارستان نیروهای مسلح، 52 بیمارستان به پذیرش، بستری و معالجه بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است.

اختصاص 52 بیمارستان نیروهای مسلح برای درمان بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران از صداوسیما، سردار سرلشکر محمدباقری پیش از ظهر امروز در جلسه فرماندهی قرارگاه بهداشتی-درمانی امام رضا(ع) نیروهای مسلح برای پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: از مجموع 58 بیمارستان نیروهای مسلح، 52 بیمارستان به پذیرش، بستری و معالجه بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه از همه کوشش ها و زحمات کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان های کشور از جمله بیمارستان های نیروهای مسلح صمیمانه سپاسگزاری می کنیم، گفت: این زحمات و کوشش ها یادآور کوشش ها و مجاهدت های بخش بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس و نیز صحنه های دفاع از حرم است و همان گونه که در دوران دفاع مقدس در این بخش شهدایی همچون شهید رهنمون داشتیم در این دوران هم امثال شهید فتح اللهی تقدیم شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه از ابتدای ورود بیماری کرونا به کشور نیروهای مسلح در خط مقدم مبارزه حضور داشته است، اضافه نمود: در این مدت حدود 6 هزار بیمار در بیمارستان های نیروهای مسلح پذیرش شده اند که حدود نیمی از آن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح بوده اند و بقیه را اقشار مختلف مردم تشکیل می دادند.

باقری گفت: اقدامات اجرا شده در این زمینه را می توان به عنوان یک رزمایش مقابله با تهاجم های بیولوژیک محسوب کرد.

وی اضافه نمود: قبل از ورود بیماری کرونا به کشور نیروهای مسلح با پیش بینی های اجرا شده و انجام دستورالعمل ها، خود را برای مقابله با آن آماده نموده بودند و به همین منظور از همان ابتدا در شهر قم بیمارستان های نیروهای مسلح وارد خدمات رسانی در این زمینه شدند و در بسیاری از استان ها حتی به سایر بیمارستان ها نیز با اعزام کادر درمانی یاری شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابراز امیدواری کرد: که با تداوم فعالیت های تحقیقاتی در کشور و از جمله در مجموعه پژوهشی بقیه الله (عج)، هر چه زودتر دارو و واکسن مناسب برای درمان و پیشگیری از بیماری کرونا کشف، فراوری و به کار گرفته گردد و هر چه زودتر ریشه این بیماری از کشور خشکانده گردد.

باقری اضافه نمود: در ستاد کل و مجموعه نیروهای مسلح کشور همه کوشش ها در این جهت متمرکز شده است که اعتبارات و تجهیزات تخصصی لازم در ابعاد مختلف از جمله تجهیزات صیانتی از کادرهای درمانی و نیز مواد ضدعفونی تأمین گردد و امیدواریم با کوشش هایی که در این جهت صورت می گیرد کمبودها به حداقل برسد.

جلسه امروز به وسیله ویدئو کنفرانس با رؤسای شماری از بیمارستان های نیروهای مسلح در سراسر کشور برگزار گردید و بیمارستان ولیعصر(عج) نیروی دریایی ارتش در رشت، بیمارستان علی بن ابی طالب(ع) سپاه در قم، بیمارستان الغدیر نیروی انتظامی در تبریز، بیمارستان شهید صدوقی سپاه در اصفهان و بیمارستان امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش در تبریز، پنج بیمارستانی بودند که رؤسای آن ها مستقیم به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گزارش دادند و سرلشکر باقری هم پرسش های لازم را برای آنالیز و ارزیابی فرایند اقدامات بهداشتی و درمانی از آن ها پرسید.

در این جلسه همچنین مسئولان مربوط، گزارش های مربوط به فراوری مواد ضدعفونی و ماسک بهداشتی را به منظور تأمین نیازهای کشور دراین زمینه بیان کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این نشست بر عزم جدی نیروهای مسلح بر ایفای نقش اساسی به منظور مقابله و ریشه کن کردن بیماری کرونا در کشور تأکید کرد.

انتهای پیغام/4079/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 836

به "اختصاص 52 بیمارستان نیروهای مسلح برای درمان بیماران مبتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 52 بیمارستان نیروهای مسلح برای درمان بیماران مبتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید