ارمنستان و آذربایجان بر سر آتش بس موقت در قره باغ توافق کردند

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، ساعتها پس از حمله موشکی که به کشته شدن غیرنظامیان در شهر گنجه آذربایجان انجامید، مقامات ایروان و باکو اعلام کردند که در خصوص برقراری آتش بس بشردوستانه موقت در منطقه قره باغ به توافق دست یافتند.

ارمنستان و آذربایجان بر سر آتش بس موقت در قره باغ توافق کردند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

طبق توافق آذربایجان و ارمنستان، آتش بس از نیمه شب شنبه (بامداد یکشنبه) برقرار می گردد.

این توافق آتش بس پس از آن حاصل شد که جمهوری آذربایجان مدعی شد در حمله موشکی ارمنستان به شهر گنجه- دومین شهر عظیم آذربایجان- دست کم 13 غیرنظامی کشته شده اند. بنا به ادعای مقامات باکو، این حمله موشکی شبانه دهها زخمی برجای گذاشته و شماری از خانه ها را ویران نموده است.

در مقابل، وزارت دفاع ارمنستان ادعای جمهوری آذربایجان را رد نموده و باکو را به تداوم بمباران نواحی مسکونی واقع در منطقه مورد مناقشه قره باغ از جمله استپاناکرت، عظیمترین شهر این منطقه، متهم می نماید.

به گزارش خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز شنبه با جیحون بایرام اف و زهراب مناتساکانیان همتایان آذربایجانی و ارمنستانی خود تلفنی تبادل نظر کرد. تحولات منطقه قره باغ و مناقشه میان آذربایجان و ارمنستان از موضوعات مورد بحث در این تبادل نظرها بود.

بنا بر اعلام وزارت خارجه روسیه، لاوروف بر اهمیت مستمر بیانیه مشترک رؤسای جمهور روسیه، آمریکا، فرانسه تأکید نموده و خواستار پایبندی باکو و ایروان به بیانیه سه جانبه روسیه، آذربایجان و ارمنستان شد که خواستار توقف کامل درگیری ها است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1135

به "ارمنستان و آذربایجان بر سر آتش بس موقت در قره باغ توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان و آذربایجان بر سر آتش بس موقت در قره باغ توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید