از جلال طالبی تا سعید عزت اللهی؛ نیم قرن مصدومیت

به گزارش بازیکده، عزت اللهی تنها بازیکن تیم ملی نیست که در آستانه جام ملت ها از همراهی ایران باز مانده.جلال طالبی نمونه ای از این دست بازیکنان است. بازیکنانی کلیدی که فقط مصدومیت، آن ها را از بازی برای تیم ملی منع کرد.

از جلال طالبی تا سعید عزت اللهی؛ نیم قرن مصدومیت

سعید عزت اللهی مثل جلال طالبی

امیر اسدی، آسیب دیدگی سعید عزت اللهی و غیبت او در جام ملت های آسیا، فوتبالدوستان قدیمی را یاد خاطره ای از تیم ملی در همین مقاطع و البته حدود 50 سال قبل می اندازد. جایی که جلال طالبی، چهره برگزیده فوتبال ایران در سال 1346، بزرگترین مصدوم تمرینات آماده سازی تیم ایران بود. او که بهترین دوران فوتبالی اش را سپری می کرد، تنها یک هفته مانده به آغاز جام ملت های آسیا در سال 1968، با مصدومیتی شدید از ناحیه مینیسک زانو روبرو شد تا بزرگترین غایب تیم ملی در این مسابقات باشد. پزشکان تیم ملی برای جلال طالبی، سه ماه دوری از میادین فوتبال را تجویز کردند تا خط حمله تیم ملی بیش از پیش، به دغدغه اصلی مربیان تبدیل گردد.

کیهان ورزشی، حدود نیم قرن قبل و درباره آسیب دیدگی جلال طالبی نوشت: بهار 47 رسید و ایران میزبانی جام ملت های آسیا را بر عهده دارد. آقا جلال با همه نا آمادگی باز هم جزو نفرات دعوت شده از سوی محمود بیاتی (سرمربی وقت تیم ملی) برای حضور در اردوی تدارکاتی است، چرا که نمی گردد از بهترین بازیکن باشگاهی ایران دعوت نکرد. آقا جلال حاضر می گردد اما نیمی از توانایی های چند ماه قبل را ندارد و آنقدر به او که در شرایط روحی مناسبی نبود فشار می آورند تا اینکه یک مصدومیت بی موقع یکی از بهترین موقعیت های فوتبال ملی (جام ملت های 1968) را از او می گیرد. -

جلال طالبی در مصاحبه با کیهان ورزشی می گوید: هیچ کس نمی توانست مرا درک کند در تمرینات تنها انجام وظیفه می کردم. یک هفته مانده به آغاز مسابقات ناگهان پایم پیچید. دکتر زرکش نازنین که انسانی دلسوز و صمیمی بود پس از معاینه پایم با ناراحتی بسیار گفت که نمی توانم در جام ملت های آسیا شرکت کنم. متاسفانه آن هایی که باید درک می کردند که من از نظر روحی خسته و آزرده ام هرگز این موضوع را درک نکردند. در حقیقت من قبل از صدمه جسمانی از نظر روحی آسیب دیده بودم و به جای فشار آوردن روی بدنم بهتربود که با صحبت و مشاوره روحم را صیقل می دادند.

جلال طالبی در آن مقطع عضوی جداناشدنی از دارایی بود. باشگاهی که همان سال و با نظر محب و به صورت موقت منحل شده بود و همین مسئله در روحیه طالبی تأثیر فراوانی گذاشت. او آسیب دید و حضور در جام ملت های آسیا در سال 1968 را از دست داد. همان مسابقاتی که ایران برای نخستین بار توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. -

سعید عزت اللهی تنها بازیکن تیم ملی نیست که در آستانه جام ملت های آسیا از همراهی ایران باز مانده. جلال طالبی نمونه ای جالب از این دست بازیکنان است. بازیکنانی کلیدی که فقط مصدومیت بدموقع، آن ها را از بازی برای تیم ملی منع کرد. هر چند جلال طالبی بعدها به عنوان سرمربی ایران در این تورنمنت مهم شرکت کرد اما نتیجه ای بهتر از حذف در مرحله یک چهارم نهایی به دست نیاورد. سعید عزت اللهی هم با توجه به جوانی، این امید را دارد که در جام های بعدی شرکت و این غیبت را جبران کند. اتفاقی که قطع به یقین رخ خواهد داد.

11

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 75

به "از جلال طالبی تا سعید عزت اللهی؛ نیم قرن مصدومیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جلال طالبی تا سعید عزت اللهی؛ نیم قرن مصدومیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید