اشکال جدی در خرید دارو و تجهیزات پزشکی تحت تاثیر تحریم های آمریکا

به گزارش بازیکده، سخنگوی وزارت بهداشت از بروز مشکل در خرید دارو و تجهیزات پزشکی تحت تاثیر تحریم های آمریکا و نقض قوانین بین المللی اطلاع داد.

اشکال جدی در خرید دارو و تجهیزات پزشکی تحت تاثیر تحریم های آمریکا

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیما سادات لاری، گفت: همانگونه که می دانید با خروج دولت آمریکا از برجام و نقض یکجانبه و آشکار قوانین بین المللی، بی اعتنایی صریح به دستور موقت دیوان بین المللی دادگستری در امتناع از ادامه تحریم ها و اعمال سخت ترین تحریم های تاریخ معاصر علیه کشورمان و با مسدود سازی دسترسی ایران به کانال های اقتصادی دنیای، فعالیت های مهم تجاری از جمله خرید دارو و ورود تجهیزات پزشکی به کشور با مسائل جدی روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: علی رغم مبارزه همه جانبه با ویروس کووید 19 و مدیریت خوب این بیماری در کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا که مرهون کوشش های جهادگرانه و ایثارگرانه همکاران ما در نظام سلامت و همراهی مردم عزیز کشور است، جمهوری اسلامی ایران در این شرایط پیچیده و حساس تاریخی با نقض یکجانبه، غیر قانونی و آشکار قوانین بین المللی از سوی آمریکا روبرو است. این درحالی است که کرونا دشمن مشترک بشریت و بزرگترین تهدید عمومی قرن معاصر در دنیا به شمار می آید. در چنین شرایطی اعمال هرگونه سیاست خصمانه علیه ملت ایران اقدامی غیر مسئولانه، جنایت کارانه و ضد حقوق بشر است که علاوه بر تضییع حقوق ملت ایران، عواقب جبران ناپذیری برای سلامت و امنیت بهداشت دنیای به همراه خواهد داشت .

لاری تاکید نمود: ارسال نامه وزیر بهداشت کشورمان به مدیرکل سازمان دنیای بهداشت، اشاره ای به کوشش پیروز جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با کرونا و فراخوان آن سازمان به مراجع بین المللی در جهت برطرف تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران بوده و بیانگر رفتارهای جنایتکارانه و ضد حقوق بشری دولتمردان آمریکایی و شرکت های مجری تحریم بویژه تحریم های دارویی و تجهیزات پزشکی است که از دسترس مردم کشورمان دور نگه داشته شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: مطمئنا ملت بزرگوار ایران اسلامی این بار نیز با ایستادگی و مقاونت در برابر سیاست های ظالمانه دولت آمریکا و با عمل به توصیه های بهداشتی، دوشادوش خدمت گذاران در نظام سلامت از این روزهای حساس تاریخی با سربلندی و سرافرازی عبور خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1147

به "اشکال جدی در خرید دارو و تجهیزات پزشکی تحت تاثیر تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشکال جدی در خرید دارو و تجهیزات پزشکی تحت تاثیر تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید