امکان مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به محل سکونت خود، محدودیت پذیرش درخواست دانشجویان پزشکی

به گزارش بازیکده، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به خاطر شرایط کرونا دانشجویان می توانند ترم آینده را در محل دانشگاه سکونت خود بگذرانند.

امکان مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به محل سکونت خود، محدودیت پذیرش درخواست دانشجویان پزشکی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا صامت عصر امروز در پخش زنده اینستاگرامی صفحه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی به سوالات دانشجویان درباره نقل و انتقال پاسخ داد.

وی درباره عملکرد سامانه منادا برای نقل و انتقال دانشجویان اظهار کرد: هر ساله در دو نوبت دانشجویان می توانند درخواست خود را ثبت نمایند. آیین نامه ای هم تدوین شده که دانشجویان براساس آن می توانند اقدام نمایند. تا به امروز 5 هزار درخواست ثبت شده که با 35 درصد آنها موافقت شده است.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تغییر در آیین نامه در شرایط کرونا گفت: الحاقیه ای اضافه شده است. دانشجویان می توانند با بارگذاری مستندات محل سکونت و موافقت واحدهای مبدا و مقصد، درخواست خود را ارائه دهند.

صامت خاطرنشان کرد: دانشجویان رشته های علوم پزشکی نیز از همین سامانه درخواست های خود را ثبت نمایند.

وی بیان نمود: مهمانی دانشجویان پزشکی با محدودیت روبرو است چراکه دانشجویان این رشته ها بعد از چند ترم وارد آموزش بیمارستانی می شوند و باید ظرفیت بیمارستانی وجود داشته باشد، بنابراین وقتی تعداد بیشتر می گردد امکانات لازم هم باید فراهم گردد، بعضی واحدها امکانات مورد احتیاج را ندارند.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره دریافت هزینه از دانشجویان برای ثبت نام در سامانه منادا گفت: براساس مقطع تحصیلی دانشجویان از آنها هزینه دریافت می گردد و این مبلغ برای آنالیز مدارک است.

صامت در پاسخ به سوال که شنیده شده به خاطر شرایط کرونا با همه درخواست ها موافقت می گردد، گفت: حوزه دانشجویی همیشه در کنار دانشجویان هستیم. اما اینکه با همه درخواست ها موافقت می گردد اینگونه نیست بلکه براساس ظرفیت ها و امکانات با درخواست ها موافقت می گردد.

وی ادامه داد: البته محدودیت ها در مهمانی کمتر است، محدودیت ها بیشتر در انتقالی ها است، در این شرایط گروه های همتراز اهمیت پیدا می نمایند. یکی از ملاک ها نمره آزمون است. بنابراین به طور کلی برای آنالیز درخواست های مهمانی به غیر از بعضی از واحدها و رشته ها مانند رشته دامپزشکی که با ملاحظه بیشتری آنالیز می گردد، بقیه درخواست ها مورد مساعدت قرار می گیرد.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره دریافت هزینه اضافی ثبت نام در صورت موافقت با درخواست های مهمانی بیان نمود: براساس شرایط آیین نامه جابجایی 11 مورد خاص در نظر گرفته شده است، دانشجویانی که این شرایط را دارند نباید هزینه اضافی پرداخت نمایند اما دانشجویانی که آن شرایط را نداشته باشند باید هزینه پرداخت نمایند. این هزینه برای دانشجویان دوره کارشناسی 400 هزار تومان، دوره کارشناسی ارشد 800 هزار تومان و دوره دکتری یک میلیون و 500 هزار تومان است. این هزینه به واحد مبدا پرداخت می گردد.

صامت در پاسخ به اینکه آیا دانشجویانی که به خاطر کرونا مهمانی می گیرند نیز باید هزینه اضافی پرداخت نمایند، ادامه داد: کسانی که شرایط خاص نداشته باشند باید هزینه پرداخت نمایند.

وی در پاسخ به درخواست دانشجویان برای حذف این هزینه توضیح داد: تعداد درخواست ها زیاد نیستند تا به امروز 245 نفر درخواست ثبت نموده اند، با مسئولان در این باره صحبت خواهم کرد اگر امکانش فراهم گردد به واحدها ابلاغ خواهیم کرد.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اخلال در سامانه منادا گفت: سایت از لحاظ سرور مشکل ندارد، ممکن است اخلال اینترنت باشد. پرداخت ها مربوط به درگاه بانک است، اگر مبلغ کسر گردد ولی ثبت نام انجام نگردد، مبلغ کسرشده برگشت داده می گردد.

صامت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ممکن است منادا با درخواستی موافقت کند ولی بعضی واحدها نظیر علوم و تحقیقات موافقت نکند، بیان نمود: واحد علوم و تحقیقات یکی از واحدهای مقصد پرمتقاضی است، ظرفیت ها هم محدود است، مخصوصا در رشته های دامپزشکی. البته بعضی واحدها به دلیل کیفیت آموزش برای موافقت با درخواست مهمانی سختگیری می نمایند این سخت گیری برای مهمانی است ولی انتقالی ها امکان پذیر است. با هر درخواستی که در سامانه منادا تایید گردد واحدها موافقت می نمایند. ارائه دروس دانشجویان در واحدهای مقصد نیز مهم است، که دانشجویان باید به آن توجه نمایند.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره عدم امکان درخواست مهمانی پذیرفته شدگان آذر 97 بیان نمود: این دانشجویان نمی توانند درخواست مهمانی و انتقالی ثبت نمایند چون قبلا برای پذیرش تعهد داده اند. البته احتمالا امکان ثبت درخواست مهمانی برای این افراد فراهم گردد، ما هم مساعدت می کنیم.

صامت در پاسخ به اینکه آیا در صورت ادامه آموزش مجازی دانشجویانی که با درخواستشان موافقت شده انصراف دهند، افزود: اگر آموزش ها غیرحضوری شد، می توانند بحث مهمانی را لغو کند و هزینه مهمانی هم دریافت نمی گردد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان تا 25 تیرماه فرصت دارند درخواست های خود را ثبت نمایند. نتایج آنالیز درخواست ها زمان بر است ولی تا قبل از آغاز نیمسال اول یعنی در شهریورماه اعلام می گردد. برای مهمانی در تابستان باید به واحدها مراجعه نمایند و احتیاجی به ثبت نام در سامانه منادا نیست.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره انتقال یا مهمانی به دانشگاه های دولتی یا از دانشگاه های دولتی به آزاد توضیح داد: هر دو صورت امکان پذیر است. ولی احتیاج به مکاتبه با واحدهای مبدا و مقصد است، این موارد نباید در سامانه منادا ثبت گردد، بعد از ارائه درخواست و موافقت دو طرف در کمیسیون موارد خاص آنالیز می گردد.

وی درباره مهمانی به واحدهایی که رشته های دانشجویان در واحد مقصد نیست، گفت: ثبت چنین درخواست هایی را توصیه نمی کنم. چراکه بعدا مشکل ایجاد می گردد ولی دانشجویانی که مشکل خاص دارند می توانند مکاتبه حضوری با سازمان مرکزی داشته باشند.

صامت درباره کسانی که پیش از این دو ترم مهمانی شده اند، افزود: این افراد محدودیتی ندارند و می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

مدیرکل امور دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به اینکه بعضی واحدها به دانشجویان می گویند، بند الحاقیه اجرا نگردد، توضیح داد: اتفاقا به واحدها تاکید شده است که این بند اجرایی گردد.

صامت خاطرنشان کرد: فرزندان شاهد و ایثارگران زیر 25 درصد می توانند درخواست بدهند، البته رشته های گروه پزشکی و دامپزشکی محدودیت دارند.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1025

به "امکان مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به محل سکونت خود، محدودیت پذیرش درخواست دانشجویان پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به محل سکونت خود، محدودیت پذیرش درخواست دانشجویان پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید