باشگاه سرآمدان صادرات دانش بنیان شروع به کار کرد، ارتقا جایگاه رقابتی شرکت های برتر دانش بنیان

به گزارش بازیکده، باشگاه سرآمدان صادرات دانش بنیان با هدف ارتقای جایگاه رقابتی شرکت های برتر فعال در این حوزه راه اندازی شد.

باشگاه سرآمدان صادرات دانش بنیان شروع به کار کرد، ارتقا جایگاه رقابتی شرکت های برتر دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی قلعه نوی رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به راه اندازی باشگاه سرآمدان صادرات دانش بنیان، گفت: یکی از وظایف این مرکز تقویت توان صادراتی و توسعه بازار شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق از طریق ارائه خدمات متنوع است.

وی اضافه کرد: تا به امروز سیاست های حمایتی از شرکت های دانش بنیان از جنس ایجاد پلتفرم های ارائه خدمات مانند کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری و صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری بود و هر شرکت می توانست با توجه به نیاز و تشخیص خود از آیین نامه های موجود استفاده کند.

به گفته قلعه نوی، حضور پیروز شرکت ها در عرصه صادرات نیاز به توسعه رویکردها و ارتقای برنامه های فعلی دارد. برنامه باشگاه سرآمدان صادرات دانش بنیان گامی موثر در راستای اتخاذ رویکرد فعالانه و اختصاصی کردن حمایت ها در راستای تقویت توان صادراتی شرکت های برتر و منتخب خواهد بود.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: رقابت در حوزه محصولات با فناوری بالا در بازارهای بین المللی به دلیل وجود برندهای معتبر و با سابقه، بسیار جدی و سخت است. به همین دلیل برای توسعه هرچه بیشتر صادرات محصولات با کیفیت و رقابتی، نیاز به انتخاب شرکت های برتر و اتخاذ راهبرد دقیق در ارائه خدمات وجود دارد.

وی اضافه کرد: باشگاه سرآمدان صادرات دانش بنیان از طریق ارزیابی شرکت های دانش بنیان براساس شاخص هایی در سه مولفه فنی، زیرساختهای شرکتی و میزان فروش داخلی و خارجی، اقدام به رتبه بندی و انتخاب شرکت های دانش بنیان صادراتی برتر کرده است و شرکت های صادراتی دانش بنیان را با توجه به نتایج ارزیابی ها در قالب شرکت های 5، 4 و 3 ستاره و مستعد تقسیم بندی می کند.

به گفته قلعه نوی، این برنامه با حمایت مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی ریاست جمهوری از یک سال قبل ارزیابی شرکت ها آغاز شد. از جمله وظایف این باشگاه نیز شناسایی، انتخاب و توانمندسازی شرکت های برتر با قابلیت صادرات، انتخاب شرکت ها برای همراهی با مسئولان کشور در سفرهای خارجی، ایجاد کنسرسیوم های تخصصی شرکت ها، برندسازی، تضمین کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات و جذب مشوق ها و حمایت ها برای تسهیل فرآیندها است.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از یک هزار و 100 شرکت ارزیابی فنی و از میان آن ها 513 شرکت به صورت کامل ارزیابی شده اند و از این تعداد 4 شرکت در سطح 5 ستاره، 48 شرکت 4 ستاره و 227 شرکت رتبه 3 ستاره را اخذ کردند. 103 شرکت نیز جزء شرکت های مستعد شناسایی شدند.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: لیست سطح بندی شرکت ها به صورت دوره ای و براساس تلاش آنها برای ارتقای جایگاه خود به روزرسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1596

به "باشگاه سرآمدان صادرات دانش بنیان شروع به کار کرد، ارتقا جایگاه رقابتی شرکت های برتر دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه سرآمدان صادرات دانش بنیان شروع به کار کرد، ارتقا جایگاه رقابتی شرکت های برتر دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید