بانک مرکزی: مردم از خرید و فروش رمزارز ها خودداری کنند

به گزارش بازیکده، بانک مرکزی در هشدار مجدد به معامله گران رمزارزها، به هم میهنان توصیه کرد که از خرید و فروش رمزارز ها خودداری کنند.

بانک مرکزی: مردم از خرید و فروش رمزارز ها خودداری کنند

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، طبق مصوبه هیات دولت تنها رمز ارز های استخراجی در داخل کشور طبق ضوابط می تواند مورد استفاده قرار گیرد و از این رو معامله دیگر رمزارز ها مجاز نمی باشد.

براین اساس صرافی های مجاز و بانک ها می توانند در چارچوب ضوابط یاد شده نسبت به انجام پرداخت های ارزی بابت واردات از طریق رمز های استخراج شده در داخل کشور اقدام کنند. اما معامله و خرید فروش رمزارز های دیگر مجاز نیست.

در خاتمه لازم به ذکر است بر اساس مصوبه دولت، تمام مخاطرات و ریسک های انجام تبادل هر نوع رمزارز صرفا بر عهده متعاملین است.

پول یا ارز دیجیتال، در مقابل پول فیزیکی واقع شده است. هر پولی که به صورت الکترونیکی قابل ذخیره و انتقال باشد، ارز دیجیتال است. رمزارز ها و همچنین ارز یا پول مجازی، از انواع ارز های دیجیتال هستند. تفاوت رمزارز و پول مجازی در تمرکز و رمزنگاری است. پول مجازی بر خلاف رمزارز، لزوماً رمزنگاری شده نیست و نکته مهم تر اینکه در پول های مجازی، همچنان شخص ثالثی وجود دارد که به طور متمرکز بر این پول نظارت دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1560

به "بانک مرکزی: مردم از خرید و فروش رمزارز ها خودداری کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی: مردم از خرید و فروش رمزارز ها خودداری کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید