تحقیقات پلیسی در سنگاپور با استفاده از اطلاعات آماری کرونا

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، تا به امروز بیش از 4.2 میلیون نفر از اتباع سنگاپور یعنی 78 درصد از جمعیت این کشور از اپلیکیشن تریس توگدرکانتکت و توکن های قابل نصب بر روی البسه به منظور یاری به کنترل بیماری کرونا و آنالیز رفت و آمدهای روزانه خود استفاده نموده اند.

تحقیقات پلیسی در سنگاپور با استفاده از اطلاعات آماری کرونا

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

سنگاپور از نظر میزان استفاده از این نوع اپلیکیشن های کنترل جمعیت برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا، یکی از کشورهای پیشتاز دنیا محسوب می گردد و حالا اطلاعات به دست آمده بدین شیوه برای کنترل دقیق تر مردم با هدف برطرف نیازهای پلیسی و اطلاعاتی به کار گرفته شده است.

پیش از این بعضی سازمان های مدنی در سنگاپور نسبت به سوءاستفاده از این حجم از داده ها برای نقض امنیت و حریم شخصی مردم توسط دولت هشدار داده و تاکید نموده بودند که سرقت این میزان اطلاعات توسط هکرها می تواند مسائل جدی برای اتباع سنگاپور ایجاد کند.

آمار استفاده از اپلیکیشن تریس توگدر از شهریور ماه به این سو به علت فشار و پیگیری دولت سنگاپور دو برابر شده است. تا شهریور ماه تنها حدود 40 درصد مردم نرم افزار یادشده را بر روی گوشی های خود نصب نموده بودند. اما دولت سنگاپور در آن موقع اظهار داشت افرادی که از این اپلیکیشن یا توکن های کنترل موقعیت جغرافیایی استفاده نکنند از ابتدای سال 2021 حق حضور در اماکن عمومی را نخواهند داشت.

دولت سنگاپور برای کاهش نگرانی عمومی در خصوص این اپلیکیشن مدعی شده داده های کاربران به صورت رمزگذاری شده تنها برای 25 روز در آن نگهداری می گردد و سپس به صورت اتوماتیک پاک می گردد. همچنین تنها داده های افراد مبتلا به کرونا به وسیله انتقال فیزیکی و نه با استفاده از اینترنت در اختیار وزارت بهداشت این کشور قرار می گیرد. اما افشای استفاده پلیس از این اطلاعات نشان می دهد ادعاهای قبلی دولت سنگاپور در خصوص احترام به حریم شخصی کاربران اپلیکیشن یادشده چندان واقعیت نداشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1379

به "تحقیقات پلیسی در سنگاپور با استفاده از اطلاعات آماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات پلیسی در سنگاپور با استفاده از اطلاعات آماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید