توافق کشورهای اروپایی برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی

به گزارش بازیکده، سفرای 27 عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در بروکسل روی ماموریتی توافق کردند که به وسیله آن نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی به وسیله هوا، ماهواره و دریا را در پیش گیرند.

توافق کشورهای اروپایی برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، کشورهای عضو اتحادیه اروپا روی یک ماموریت جدید موسوم به ایرینی بری نظارت بر تحریم تسلیحاتی علیه لیبی توافق کردند.

سفرای 27 عضو اتحادیه اروپا روز پنج شنبه در بروکسل توافق کردند که دراین عملیات جدید، تحریم های تسلیحاتی لیبی را به وسیله هوا، ماهواره و دریا کنترل نمایند.

این خبر را خبرگزاری آلمان با استناد به محافل دیپلماتیک در اروپا منتشر نموده است. به این ترتیب اتحادیه اروپا بعد از یک غیبت یک ساله با کشتی های خود به دریای مدیترانه باز می گردند. این تصمیم باید به صورت کتبی از طرف پایتخت های اروپایی هم تایید گردد.

در واقع وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا پیش از این در ماه فوریه درباره چنین عملیاتی که باید جایگزین عملیات دریایی اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه موسوم به صوفیا که در اواخر ماه مارس منقضی می گردد توافق نموده بودند. با این همه توافق روز پنج شنبه به دشواری انجام شد و بخصوص بخش دریایی این عملیات بحث برانگیز بود.

کشورهای اتریش و همچنین مجارستان در این باره تردید داشتند که چنین عملیلتی منجر به مهاجرت های بیشتر به اروپا به وسیله دریای مدیترانه گردد.

در عملیات موسوم به ایرینی، در کنار نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی همچنین جرائم سازمان یافته مرتبط با مهاجران مورد نظارت قرار می گیرد. اتحادیه اروپا در این عملیات می خواهد همچنبن به گارد ساحلی لیبی و ناوگان دریایی آن آموزش دهد.

بعد از نشست صلح لیبی که در ژانویه گذشته در برلین برگزار گردید اتحادیه اروپا در این باره اعلام آمادگی کرد که نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی را بر عهده گیرد. 16 کشور شرکت نماینده در نشست صلح لیبی توافق کردند که دخالت های خارجی در درگیری های لیبی را متوقف نمایند. با این حال همچنان نقض تحریم تسلیحاتی لیبی از طرف بعضی کشورها انجام می شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 843

به "توافق کشورهای اروپایی برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق کشورهای اروپایی برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید