ثبت یک هزار و 685 درخواست در سامانه کانون پتنت ، تقاضا برای ثبت اختراع بین المللی افزایش یافت

به گزارش بازیکده، با حمایت های کانون پتنت از فناوران، درخواست ها برای ثبت اختراع بین المللی افزایش یافته است.

ثبت یک هزار و 685 درخواست در سامانه کانون پتنت ، تقاضا برای ثبت اختراع بین المللی افزایش یافت

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری به عنوان مرجعی برای ثبت اختراع محققان ایرانی در دفاتر معتبر خارجی همیشه سعی در ترویج و اطلاع رسانی در این حوزه دارد. این مرکز با حمایت 90 درصدی برای ثبت اختراع رشد این حوزه را شتاب داده است.

برگزاری کارگاه های تخصصی در این حوزه بخشی از برنامه های ترویجی کانون است تا دانشجویان و اساتید با اهمیت ثبت اختراع آشنا یابند و بستر برای ارتقای آگاهی در این حوزه باشد. این کارگاه ها در دانشگاه های سراسر کشور برگزار می گردد.

البته این اقدامات ترویجی کانون نتیجه بخش نیز بوده است و به گونه ای که در امسال شاهد رشد درخواست ها برای ثبت اختراع هستیم. تا کنون یک هزار و 685 درخواست در سامانه کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ثبت شده که از این تعداد 273 پرونده در مرحله ارزیابی حمایت مورد تایید قرار گرفته است.

نوآوری ها این روز ها در حوزه های مختلف توسعه یافته اند و با ثبت آن ها و تبدیل شدن به محصول تجاری پرکاربرد بر ایعاد مختلف زندگی بشر تاثیرگذار هستند.

ثبت پتنت ابزاری برای فروش فناوری است. تجاری سازی دستاورد های فناورانه با ثبت پتنت رنگ و بویی دیگر می گیرد و با حفاظت از دانش و فناوری به کار رفته در محصول می توان با خیالی آسوده دستاورد را در داخل و خارج کشور توسعه داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 640

به "ثبت یک هزار و 685 درخواست در سامانه کانون پتنت ، تقاضا برای ثبت اختراع بین المللی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت یک هزار و 685 درخواست در سامانه کانون پتنت ، تقاضا برای ثبت اختراع بین المللی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید