جریمه336 هزار خودرو در راه های استان، 66 درصد تصادفات سمنان مربوط به این محور است؟

به گزارش بازیکده، خبرنگاران/سمنان رئیس پلیس راه استان سمنان از محور پرتردد تهران-مشهد در حوزه این استان به عنوان پرتصادف ترین محور یک سال گذشته نام برد و گفت: 66درصدکل تصادفات جاده ای یک سال اخیر استان به تنهایی در بستر این محور رخ داده است.

جریمه336 هزار خودرو در راه های استان، 66 درصد تصادفات سمنان مربوط به این محور است؟

سرهنگ تقی کبیری در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان سمنان از افزایش یک درصدی تلفات جاده ای استان در سال 98 اطلاع داد و اظهار کرد: از ابتدای سال 98 تا خاتمه این سال در مجموع274 نفر در جاده های این استان جان باختند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که271 نفر بوده یک درصد افزایش داشته است.

وی از کاهش سه درصدی تصادفات منجر به فوت استان در یک سال گذشته اطلاع داد و اضافه نمود: تصادفات منجر به فوت در راه های استان در سال 98 نسبت به سال 97 بالغ بر 3 درصد کاهش و تصادفات جرحی نیز 11 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه استان سمنان از واژگونی خودروها به عنوان بیشترین عامل تصادفات یک سال اخیر این استان نام برد و اظهار کرد: واژگونی و خروج از جاده با 52 درصد، بیشترین فراوانی را از نظر علل تصادفات در راه های استان در سال 98 به خود اختصاص داده است. ضمن آنکه در طول یک سال گذشته 66 درصد کل تصادفات اتفاق افتاده در راه های استان به تعداد 182 فقره در جهت تهران - مشهد و بالعکس اتفاق افتاده است.

سرهنگ کبیری از کاهش قابل توجه تصادفات در نوروز سال جاری اطلاع داد و اضافه نمود: با توجه به کاهش 63 درصدی ترددها در سطح استان به دلبل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در نوروز 99، شاهد کاهش 75 درصدی تصادفات در راه های استان بودیم. همچنین تصادفات منجر به فوت در جاده های این استان در نوروز سال جاری نیز 42 درصد کاهش، تصادفات جرحی 56 درصد کاهش، و تصادفات خسارتی 82 درصد کاهش و در مجموع کل تصادفات نیز 75 درصد کاهش داشته است.

وی از برخورد قانونی پلیس راه با رانندگان متخلف اطلاع داد و گفت: در سال 98، بالغ بر 336 هزار خودرو در راه های استان اعمال قانون شده و با 12 هزار و 508 خودرو نیز به دلیل انجام تخلفات حادثه ساز، برخورد قانونی صورت گرفت.

رئیس پلیس راه استان سمنان از توزیع کلاه ایمنی رایگان بین راکبین روستایی اطلاع داد و اضافه نمود: طی یک سال گذشته در راستای کاهش تلفات در تصادفات راه های روستایی، 700 کلاه ایمنی حین برگزاری کلاس های آموزشی در بین راکبین موتورسیکلت روستایی به صورت رایگان توزیع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 915

به "جریمه336 هزار خودرو در راه های استان، 66 درصد تصادفات سمنان مربوط به این محور است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه336 هزار خودرو در راه های استان، 66 درصد تصادفات سمنان مربوط به این محور است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید