حضور تیم های واکنش سریع بهداشتی در فرودگاه ها

به گزارش بازیکده، کارشناس ارشد همه گیر شناسی گفت: تیم های واکنش سریع بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی در فرودگاه ها حضوری فعالی دارند.

حضور تیم های واکنش سریع بهداشتی در فرودگاه ها

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

احمد مهری کارشناس ارشد اپیدمیولوژی و همه گیرشناسی در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به انتشار ویروس کرونا در کشور چین اظهار کرد: ویروس کرونا که در کشور چین منتشر شده دارای انواع گوناگون است که دو نوع آن به نام های سارس و مرس خطرناک هستند.

این کارشناس ارشد اپیدمیولوژی و همه گیرشناسی ادامه داد: ویروس شایع شده در کشور چین از فرد یا حیوانات به انسان منتقل می گردد و این فرضیه وجود دارد که ویروس کرونا برای اولین بار از حیوانات به انسان منتقل شده است.

او تأکید کرد: ویروس کرونا دارای یک دوره کمون 7 روزه بوده و ممکن است در روزهای اول این بیماری تشخیص داده نگردد.

مهری اعلام کرد: خوشبختانه در تمامی فرودگاه های کشور پایگاه مراقبت های بهداشتی وجود دارد و کارشناسان متخصص بهداشت برای پیشگیری از بیماری ها در این پایگاه های مراقبت مرزی حضوری فعال دارند و با ورود مسافران خارجی به کشور آن ها را با توجه به مدنظر قرار دادن دوره کمون ویروس کرونا مورد آزمایش و غربالگری قرار می دهند.

این کارشناس ارشد اپیدمیولوژی و همه گیرشناسی ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز موردی از این ویروس در ایران مشاهده نشده است. ارتباط خوبی با ساختار بهداشتی کشورهای مبدأ وجود دارد و در صورت مشاهده موردی از ویروس کرونا این افراد تحت مراقبت قرار می گیرند.

او گفت: در حال حاضر در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تیم های واکنش سریع بهداشتی با حضور کارشناسان متخصص وجود دارند و اقدامات لازم را در این خصوص انجام می دهند.

مهری یادآوری کرد: با توجه به تجربه چند سال قبل انتشار این ویروس در جهان اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از این ویروس در کشور صورت گرفته است. البته پیشگیری از این بیماری به خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی مردم هم وابسته است.

چکاپ مسافران چین در فرودگاه های بین المللی کشور

این کارشناس ارشد اپیدمیولوژی و همه گیرشناسی اعلام کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا هرگز نباید با دست های آلوده چشم، بینی و دهان را لمس کرد و به طور مرتب دست ها را باید با آب و صابون شست و شو داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 676

به "حضور تیم های واکنش سریع بهداشتی در فرودگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور تیم های واکنش سریع بهداشتی در فرودگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید