حمد بن جاسم: اتحادیه عرب در جهان بی اعتبار است

به گزارش بازیکده، درپی توافق آمریکا و ترکیه درباره شمال سوریه، نخست وزیر سابق قطر با حمله شدید به اتحادیه عرب تاکید نمود که این اتحادیه دیگر هیچ ارزش و اعتباری در جهان عرب و جهان ندارد.

حمد بن جاسم: اتحادیه عرب در جهان بی اعتبار است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حمد بن حاسم نخست وزیر سابق قطر در توییتی نوشت: بله، ترکیه و آمریکا درباره نوار مرزی توافق کردند و این امر با کمال تاسف، کم عمق بودن ارزیابی های اعراب و بیانیه صادر شده از اتحادیه عرب را برملا می نماید. این اتحادیه نه در سطح دنیا عرب و نه در سطح دنیا و نه حتی بین خود کسانی که در آن گردهم می آیند، اعتباری ندارد و علت هم این است که مسائل اساسی دنیا عرب را آنالیز و حل و فصل نمی نماید. من نمی خواهم در اینجا تعداد آنها را بشمارم.

وی اضافه کرد: علاوه براین، اتحادیه عرب عدالت و اعتباری ندارد که نقش داور را در هرگونه اختلاف بین اعراب ایفا نماید. علت هم این است که اتحادیه عرب سیاست هایش را به روش های غیرواقعی در دستور کار قرار می دهد.

نخست وزیر سابق قطر در عین حال مدعی شد: الان روشن می گردد که ورود ترکیه به نوار مرزی با موافقت آمریکا ، روسیه، ایران و سوریه بوده است.

مایک پنس معاون وزیر خارجه آمریکا شب گذشته بعد از دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از توافق دوطرف برای برقراری آتش بس در شمال سوریه اطلاع داد اما مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دقایقی بعد از آن در کنفرانس مطبوعاتی جداگانه توافق برای برقراری آتش بس را تکذیب کرد اما از تعلیق تجاوزگری کشورش به شمال سوریه سخن گفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 436

به "حمد بن جاسم: اتحادیه عرب در جهان بی اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمد بن جاسم: اتحادیه عرب در جهان بی اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید