خبرنگاران آمریکا ده ها شرکت چینی را تحریم کرد

به گزارش بازیکده، نیویورک- خبرنگاران- وزیر خارجه آمریکا از تحریم ده ها شرکت چینی به خاطر آنچه که نقض حقوق بشر، نوسازی نظامی و نظارت گسترده بر دولت های دریای جنوبی چین خواند، اطلاع داد.

خبرنگاران آمریکا ده ها شرکت چینی را تحریم کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، مایک پمپئو روز آدینه در بیانیه ای مطبوعاتی ادعا کرد فعالیت مخرب حزب کمونیست چین در داخل و خارج از کشور، به منافع آمریکا آسیب می زند و همبستگی با شرکا و متحدانمان را تضعیف می نماید.

وی اضافه نمود: آمریکا همه اقدامات مقابله ای موجود را شامل فعالیت ها برای جلوگیری از شرکت های جمهوری خلق چین و موسسات آن از تحصیل کالاها و فناوری آمریکایی برای اهداف بدخواهانه به کار خواهد گرفت.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ایالات متحده محدودیت های جدیدی بر شرکت های خاصی به خاطر فعالیت های منجر به تعضیف امنیت ملی و منافع سیاست خارجی ما اعمال می نماید. به ویژه اینکه وزارت بازرگانی آمریکا هم 59 شرکت چینی را در فهرست کنترل صادراتی قرار داده است.

پمپئو اضافه نمود: آمریکا چهار نهاد را برای فراهم کردن مواد آزمایش دی ان ای یا تجهیزات فناوری بالا برای دولت چین، به لیست ناقضان حقوق بشر اضافه می نماید. ما از حزب کمونیست چین می خواهیم حقوق بشر مردم چین از جمله بوداییان تبتی، مسیحیان ، اعضای فالون گونگ ، مسلمانان ایغور و سایر گروه های اقلیت قومی و مذهبی را رعایت کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ، وزارت بازرگانی 19 نهاد را برای هماهنگی سیستماتیک و ارتکاب بیش از 10مورد سرقت اسرار تجاری از شرکت های آمریکایی برای پیشبرد مجموعه صنعت دفاعی چین، به نهادهای موجود اضافه می نماید.

وزیر خارجه ترامپ دلیل این کار را مشارکت در فعالیت هایی که کوشش های ایالات متحده برای مقابله با قاچاق غیرقانونی هسته ای و سایر مواد رادیواکتیو را تضعیف می نماید، یا استفاده از صادرات ایالات متحده برای پشتیبانی از پایگاه صنعت دفاعی چین ، که هدف نهایی آنها پیشی دریافت از توانایی سایر کشورهای رقیب به ویژه ایالات متحده است.

پمپئو همچنین از اعمال محدودیت به خاطر فعالیت چین در دریای جنوبی آن اطلاع داد و گفت: وزارت بازرگانی 25 موسسه تحقیقاتی کشتی سازی وابسته به شرکت کشتی سازی دولتی چین را به فهرست نهادها اضافه می نماید.

وی اضافه نمود: همچنین 6 نهاد دیگر که پشتیبانی تحقیق، توسعه و ساخت را برای نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق ارائه می دهند یا کوشش می نمایند موارد ساخته شده در آمریکا را برای حمایت از برنامه های این نیرو تحصیل نمایند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: وزارت بازرگانی آمریکا همچنین پنج شرکت دولتی چین از جمله شرکت زیرساخت ارتباطات چین را برای نقش آنها در مقهور ساختن دولت های مدعی در دریای چین جنوبی اضافه می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1323

به "خبرنگاران آمریکا ده ها شرکت چینی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا ده ها شرکت چینی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید