خبرنگاران اتصال مراکز درمانی دانشگاهی به سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی

به گزارش بازیکده، تهران - خبرنگاران - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مطابق توافق با وزارت بهداشت، مراکز درمانی دانشگاه های علوم پزشکی می توانند به وسیله بهره برداری مستقیم از سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی یا اتصال سامانه های مورد استفاده خود نسبت به فراوری نسخه الکترونیک اقدام نمایند.

خبرنگاران اتصال مراکز درمانی دانشگاهی به سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری روز یکشنبه در جلسه رسیدگی به فرایند پیشرفت طرح نسخه الکترونیک که به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور مدیران درمان تامین اجتماعی استان های سراسر کشور و مدیران ستادی بخش درمان و فن آوری اطلاعات این سازمان برگزار گردید، اضافه نمود: مراکز درمانی تابعه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور می توانند به وسیله نرم افزارهای واسط (API) سامانه های الکترونیکی خود را به سامانه نسخه الکترونیک متصل نمایند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به زودی توصیه به همکاری و استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی را به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ می نماید. مدیران درمان تامین اجتماعی استان ها از این بعد می توانند با دانشگاه های علوم پزشکی همکاری و تعامل بهتری به منظور پیشبرد طرح نسخه الکترونیک و توسعه استفاده از این سامانه داشته باشند.

ارتقای سامانه ها و امکانات سخت افزاری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان نمود: ارتقای سامانه ها و امکانات سخت افزاری این سازمان از مهمترین اولویت ها برای توسعه خدمات غیرحضوری و نسخه الکترونیک است. برای تحقق اهداف سازمان در زمینه ارتقای سامانه ها از ظرفیت بهترین و توانمندترین متخصصان و شرکت های این حوزه استفاده خواهیم کرد و در پیشبرد برنامه ها بسیار مصمم و جدی هستیم.

سالاری گفت: در ایام پایانی هر ماه شاهد تراکم بیشتر فعالیت ها در زمینه دریافت حق بیمه و پرداخت مستمری بازنشستگان هستیم. ظرفیت سامانه های الکترونیکی سازمان باید برای خدمت رسانی در اوج فعالیت و شلوغ ترین روزهای سال قابل استفاده باشد.

توقف چاپ دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی

وی با اشاره به توقف چاپ و توزیع دفترچه های کاغذی از ابتدای ماه آینده، اظهار کرد: از اول اسفند قطعا دفترچه جدیدی چاپ نخواهیم کرد و این موضوع را برای عموم مردم، پزشکان، داروخانه ها، پاراکلینیک ها اطلاع رسانی خواهیم کرد و برای هر گروه از این مخاطبان برنامه اطلاع رسانی مناسبی و موثری خواهیم داشت.

پرداخت منظم در قالب سامانه نسخه الکترونیک

سالاری گفت: پرداخت منظم و بلافاصله مطالبات در قالب سامانه نسخه الکترونیک مهمترین مزیت برای درمانگران در استفاده از سامانه به جای نوشتن نسخه در سربرگ است. تسهیل استفاده از سامانه و کاربرپسند شدن و ارتقای فنی سامانه از مسائل مهمی هستند که مورد توجه واقع شده است و انتظار داریم که در ماه های آینده به مرور سامانه نسخه الکترونیک به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد و نیازی به نوشتن نسخه بیماران در سربرگ پزشکان نباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1419

به "خبرنگاران اتصال مراکز درمانی دانشگاهی به سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتصال مراکز درمانی دانشگاهی به سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید