خبرنگاران اعتراض آمریکا به پاکستان برای حکم قضایی خبرنگار آمریکایی

به گزارش بازیکده، اسلام آباد - خبرنگاران - دو روز پس از تغییر حکم اعدام متهم ردیف اول پرونده قتل خبرنگار آمریکایی روزنامه وال استریت ژورنال در شهر کراچی، دولت آمریکا به رای دادگاه پاکستان واکنش نشان داد.

خبرنگاران اعتراض آمریکا به پاکستان برای حکم قضایی خبرنگار آمریکایی

رسانه های پاکستان امروز (شنبه) اظهارات وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر اعتراض واشنگتن به رای دادگاه عالی ایالت سِند در جنوب پاکستان را منعکس کردند.

شاه محمود قریشی طی گفت وگویی خاطرنشان کرد: آمریکا به رای دادگاه پاکستان در پرونده ربایش و قتل دنیل پرل خبرنگار آمریکایی وال استریت ژورنال اعتراض نموده اما این یک اقدام عادی است و ما آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: خبرنگار وال استریت ژورنال ربوده و سپس به قتل رسید، این یک مسئله حیثیتی برای پاکستان محسوب شد در عین حال ما هدف اتهام و انتقاد نیز قرار گرفته بودیم.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: رای دادگاه به درخواست تجدید نظر 4 متهم از جمله عمر شیخ متهم اصلی پرونده قتل خبرنگار آمریکایی نگرانی هایی را به وجود آورده است با این حال دولت تصمیم دارد تا رای فعلی را در دیوان عالی پاکستان به چالش بکشد.

دادگاه عالی ایالت سِند در جنوب پاکستان روز پنجشنبه حکم اعدام متهم اصلی پرونده ربایش و قتل خبرنگار آمریکایی روزنامه وال استریت ژورنال را لغو و برای وی 7 سال حبس بُرید.

رسانه های پاکستانی امروز خاطرنشان کردند: احمد عمر شیخ که پس از بازداشت در سال 1381 در شهر کراچی تا به امروز 18 سال در حبس بوده، به دلیل ثابت نشدن اتهام قتل دنیل پرل خبرنگار آمریکایی وال استریت ژورنال از حکم اعدام تبرئه و دادگاه به دلیل ثابت شدن اتهام ربودن خبرنگار آمریکایی، رای به حبس وی برای 7 سال داد.

براساس این گزارش، دادگاه ایالتی پاکستان که درخواست تجدید نظر 4 متهم از جمله عمر شیخ، پرونده قتل خبرنگار آمریکایی را آنالیز می کرد 3 نفر دیگر از متهمان را تبرئه کرد.

وزارت کشور پاکستان نیز روز گذشته با ابراز نگرانی از تغییر حکم اعدام متهم ردیف اول پرونده قتل خبرنگار آمریکایی خاطرنشان کرد: درخواست تجدیدنظر از جانب دادستانی کشور علیه رای صادره به دیوان عالی پاکستان ارجاع داده می گردد.

چهار متهم این پرونده از جمله عمر شیخ برای سه ماه بازداشت شده و آنان تا زمان پیگیری درخواست تجدید نظر و رای دیوان عالی پاکستان در زندان خواهند ماند.

دنیل پرل خبرنگار وال استریت ژورنال در دیماه 1380 ناپدید شد و پس از آن فیلمی از صحنه قتل وی به دست پلیس پاکستان رسید. جسد وی اردیبهشت 1381 پیدا شد.

دادگاه ضدتروریسم پاکستان در 24 تیر 1381 احمد عمر شیخ را به عنوان متهم اصلی محکوم به اعدام و 3 نفر از همدستانش را به حبس ابد محکوم نموده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 868

به "خبرنگاران اعتراض آمریکا به پاکستان برای حکم قضایی خبرنگار آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتراض آمریکا به پاکستان برای حکم قضایی خبرنگار آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید