خبرنگاران افزون بر دو هزار بانوی گیلانی آموزش های توانمند سازی مالی دیدند

به گزارش بازیکده، رشت - خبرنگاران- استاندار گیلان گفت: افزون بر دو هزار از بانوان سرپرست خانوار در اجرای طرح توانمند سازی مالی مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی در استان آموزش دیدند.

خبرنگاران افزون بر دو هزار بانوی گیلانی آموزش های توانمند سازی مالی دیدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع شنبه شب در نشست روز ملی خانواده که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و نیز چهار استان دیگر به صورت ارتباط تصویری برگزار گردید؛ اضافه نمود: جهاد دانشگاهی مجری برگزاری ٰطرح توانمندسازی مالی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی در استان بود که در جریان برگزاری دوره های مرتبط، دو هزار 100 نفر آموزش دیدند.

وی توضیح داد: در اجرای طرح گفت و گوی بین نسلی و آموزش مهارت های گفت وگو محور و ارتباط موثر، یک هزار و 574 دانش آموز، یک هزار و 289 نفر از والدین و 179 نفر از مربیان آموزش دیدند که در این زمینه از استان های برتر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در جهت آموزش های مرتبط با خانواده بیش از 300 کارگاه آموزشی تا قبل از شیوع ویروس کرونا طی سال گذشته در استان برگزار گردیده، اعلام کرد: در حوزه آموزش های پیش از ازدواج 34 هزار دانش آموز پایه های یازدهم و دوازدهم استان مورد آموزش قرار گرفتند.

زارع یادآورشد: همچنین در راستای اجرای سیاست های کلی خانواده در گیلان طی سفر بهمن ماه سال گذشته معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان به استان، سند ارتقای شرایط زنان و خانواده در شورای برنامه ریزی مصوب و برای اجرای آن کارگاه های مختلفی تعریف و تببین شد.

وی با بیان اینکه در این راستا 65 فعالیت تدوین و بر اساس توضیح وظایف به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده، به اجرای طرح ملی گفت و گوی خانواده در استان اشاره و اضافه نمود: این طرح توسط انجمن جامعه شناسی دفتر دانشگاهی گیلان و همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری درحال اجراست.

زارع با بیان اینکه هفت کارگاه تخصصی در این بخش برگزار گردیده است، اضافه نمود: جامعه هدف این طرح؛ پدران، مادران و فرزندان بودند و پیش از آن نیز تسهیل گران مورد آموزش قرار گرفتند.

استاندار گیلان به فعالیت صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی نیز اشاره و اعلام کرد: بر اساس آمارهای رسمی طی سال های اخیر 76صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در گیلان ایجاد شده که هدفگذاری برای امسال افزایش این تعداد به 100 صندوق است.

وی همچنین بالاتر بودن نرخ مشارکت مالی زنان گیلان از میانگین متوسط کشوری را یک فرصت دانست و گفت: این نرخ در گیلان (در فصل بهار امسال) 21.4 درصد است.

استاندار گیلان به شرایط انتصاب مدیران زن در گیلان نیز اشاره نمود و گفت: در حال حاضر در مجموع 214 نفر از بانوان در استان در پست های مدیریتی فعالیت دارند.

25 ذی الحجه که امسال مصادف با 25 مردادماه بود در تقویم کشورمان به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1100

به "خبرنگاران افزون بر دو هزار بانوی گیلانی آموزش های توانمند سازی مالی دیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزون بر دو هزار بانوی گیلانی آموزش های توانمند سازی مالی دیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید