خبرنگاران انتقاد ترامپ از اعطای جایزه اسکار به فیلم کره ای

به گزارش بازیکده، تهران - خبرنگاران - رییس جمهوری آمریکا از اعطای جایزه اسکار بهترین فیلم سال به انگل (Parasite) از کره جنوبی انتقاد کرد.

خبرنگاران انتقاد ترامپ از اعطای جایزه اسکار به فیلم کره ای

شبکه خبری سی ان ان روز آدینه گزارش داد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی تبلیغاتی سینما را به سیاست ربط داد و از اینکه آموزشگاه اسکار با وجود مسائل ایالات متحده با کره جنوبی جایزه بهترین فیلم سال را به انگل ساخته این کشور داده، انتقاد کرد.

ترامپ گفت: جایزه های آموزشگاه (اسکار) سال جاری چه بد بود! دیدید؟ برنده یک فیلم از کره جنوبی شد. کلا این فیلم درباره چه بود؟ ما در موضوع تجارت به اندازه کافی مشکل با کره جنوبی داریم، با این همه، آن ها جایزه بهترین فیلم سال را به آن ها می دهند.

فیلم انگل ساخته بونگ جون هو کارگردان کره ای در جشنواره فیلم اسکار سال جاری چندین جایزه از جمله بهترین فیلم بلند خارجی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم سال را از آن خود کرد.

فیلم انگل توانست برای اولین بار در تاریخ اسکار به عنوان یک فیلم با زبان غیرانگلیسی جایزه بهترین فیلم سال را ببرد.

از زمان به قدرت رسیدن ترامپ، آمریکا بر سر مسائل مختلفی از جمله در تجارت و همکاری های نظامی با کره جنوبی اختلاف دارد.

روز گذشته برای نخستین بار آمریکا متحد خود کره جنوبی را آشکارا تهدید کرد که اگر هزینه پرداختی برای استقرار نظامیان آمریکایی را افزایش ندهد، واشنگتن راهبردهای همکاری خدماتی دفاعی با نیروهای این کشور را تغییر خواهد داد.

دو کشور بارها در ماه های گذشته برای حل این مساله با یکدیگر دیدار و رایزنی نموده اند، اما هر بار گفت و گوهایشان به شکست انجامیده است.

آمریکا در ابتدا خواهان آن بود که سهم کره جنوبی برای تامین هزینه 28 هزار و 500 نظامی آمریکایی در این کشور از 890 میلیون دلار به 5 میلیارد دلار افزایش یابد.

اما وقتی کره جنوبی چنین درخواستی را زیاده خواهی توصیف کرد، واشنگتن توضیح داد که این مبلغ می تواند تغییراتی داشته باشد ولی به هر صورت کره جنوبی باید سهم بیشتری را متقبل گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 742

به "خبرنگاران انتقاد ترامپ از اعطای جایزه اسکار به فیلم کره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد ترامپ از اعطای جایزه اسکار به فیلم کره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید