خبرنگاران تاکید استاندار خراسان جنوبی بر توسعه مبادلات تجاری با افغانستان

به گزارش بازیکده، بیرجند - خبرنگاران - استاندار خراسان جنوبی با سفر به شهرستان های نهبندان، سربیشه و درمیان از بازارچه های مرزی دو کوهانه، ماهیرود و گلورده بازدید و بر توسعه مبادلات تجاری با کشور افغانستان تاکید نمود.

خبرنگاران تاکید استاندار خراسان جنوبی بر توسعه مبادلات تجاری با افغانستان

به گزارش روز آدینه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری با اشاره به اهمیت توسعه مبادلات تجاری با کشور افغانستان، بر حفظ امکانات موجود در بازارچه ها، همچنین توسعه زیرساخت های آنها تاکید نمود.

وی در بازدیدهای روز گذشته، شرایط بازارچه های موجود در این مناطق مرزی را از نزدیک رصد کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موقعیت و ظرفیت بازارچه ها گفت: موضوع فعال شدن بازارچه های مرزی از اولویت های استان و در حال پیگیری است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تحقق این موضوع، زمینه توسعه مبادلات تجاری با افغانستان و از طرفی رونق مالی و اشتغال مرزنشینان منطقه فراهم گردد.

ملانوری گفت: توسعه مبادلات تجاری در مرزهای استان، درآمد مرزنشینان را متأثر ساخته و شرایط زندگی در مرز را تسهیل می نماید.

وی اضافه نمود: افغانستان، بازار بکری است که می تواند برای عرضه تولیدات و توانمندی های استان فرصت خوبی باشد.

استاندار خراسان جنوبی ضمن بازدید از بازارچه ها، از سرمایه گذاری های کلان اجرا شده در بازارچه های مرزی استان گفت و تاکید نمود: با توجه به صندلی این بازارچه ها در اقتصاد استان باید برای حفظ و نگهداشت امکانات موجود کوشش کنیم.

وی گفت: چنانچه توسعه روابط با افغانستان، زیرساخت هایی را لازم داشته باشد، باید با برنامه ریزی نسبت به تامین آنها اقدام کنیم.

استان خراسان جنوبی در مجاورت کشور افغانستان چهار بازارچه مرزی دارد که در حال حاضر فعال ترین آنها مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1265

به "خبرنگاران تاکید استاندار خراسان جنوبی بر توسعه مبادلات تجاری با افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید استاندار خراسان جنوبی بر توسعه مبادلات تجاری با افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید