خبرنگاران رهبر جمهوریخواهان سنا:نتایج انتخابات هیچ ایالتی تایید نشده است

به گزارش بازیکده، نیویورک- خبرنگاران- رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنای آمریکا نتایج انتخابات را مخدوش دانست و گفت هنوز هیچ ایالتی نتایج مقدماتی را تایید نکرده است و حداقل در پنج ایالت، چالش قانونی وجود دارد.

خبرنگاران رهبر جمهوریخواهان سنا:نتایج انتخابات هیچ ایالتی تایید نشده است

به گزارش خبرنگاران، میچ مک کانل روز دوشنبه در صحن سنا با اشاره به انتخابات 13 آبان ماه آمریکا اضافه نمود: آنچه به طور قطع م دانیم این است که نتیجه تضمین شده باعث خوشحالی ده ها میلیون آمریکایی و ناامید کردن ده ها میلیون آمریکایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین می دانیم که در 21 ژانویه از خواب بیدار خواهیم شد و همچنان از زندگی در عظیمترین کشوری که دنیا تا به امروز دیده است، خوشبخت هستیم.

رهبر اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنا اضافه نمود: بدیهی است که هیچ ایالتی هنوز نتایج انتخابات خود را تایید ننموده است. ما حداقل یک یا دو ایالت داریم که از قبل برای بازشماری آرا اقدام نموده اند و من معتقدم رئیس جمهوری ممکن است حداقل در پنج ایالت چالش های قانونی در پیش داشته باشد.

مک کانل اظهار کرد: بیایید هیچ سخنرانی در خصوص اینکه چگونه رئیس جمهوری باید بلافاصله با خوشرویی نتایج مقدماتی انتخابات را از همان شخصیت هایی که 4 سال صرف امتناع از پذیرفتن اعتبار انتخابات گذشته نموده اند و اینکه اگر بار دیگر باختند ،مشروعیت انتخابات را زیر سوال می برند، نداشته باشیم.

وی تاکید نمود: این فرایند به حل و فصل خود خواهد رسید. سیستم ما هرگونه بازشماری یا دعوا را حل و فصل خواهد نمود. در ژانویه، برنده این انتخابات دست خود را بر روی کتاب مقدس قرار می دهد. درست مانند اینکه از سال 1793 هر چهار سال این اتفاق می افتد.

انتخابات آمریکا که از سال گذشته به شکل رقابت درون حزبی شروع و از تابستان سال جاری هم به صورت رقابت دو حزبی بین جو بایدن نامزد دموکرات و دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه شروع شد، در 13 آبان ماه به طور رسمی پایان یافت.

همه گیری کرونا سبب شد تا در این دوره، آرای پستی و حتی پیش از موعد، بیش از حد انتظار باشد و همین مساله باعث تاخیر در شمارش آرا شد.

پایان پس از چهار روز، رسانه های عظیم آمریکا گفتند که جو بایدن با کسب 290 رای الکترال برنده این رقابت ها شده است اما ترامپ و تیم انتخاباتی او این نتیجه را رد کردند و همچنان بر لزوم تحقیق و تفحص از آرا و پیگیری حقوقی نتایج آن، پافشاری کردند.

رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ هم روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت که از روز دوشنبه دادخواست های حقوقی را به دادگاه های ایالتی به ویژه پنسیلوانیا ارائه خواهند داد.

رئیس جمهوری آمریکا هم روز دوشنبه در یادداشت های توئیتری خود از وجود گزارش های تکان دهنده در نوادا اطلاع داد و گفت: ویسکانسین بسیار خوب به نظر می رسد. از نظر آماری به کمی وقت احتیاج دارد. به زودی اتفاق خواهد افتاد!

ترامپ اظهار کرد: پنسیلوانیا مانع نظارت بسیاری از شمارش آرا شد. کاری تصور ناپذیر و غیرقانونی در این کشور.

وی ادامه داد: همانطور که شب انتخابات بود ، جورجیا یک پیروزی عظیم ریاست جمهوری خواهد بود!

این در حالی است که بایدن و هریس به طور رسمی خود را رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری منتخب گفتند و برای انتقال قدرت برنامه ریزی می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1241

به "خبرنگاران رهبر جمهوریخواهان سنا:نتایج انتخابات هیچ ایالتی تایید نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رهبر جمهوریخواهان سنا:نتایج انتخابات هیچ ایالتی تایید نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید