خبرنگاران سر درِ خانه تاریخی علوی تبریز مرمت و ساماندهی می گردد

به گزارش بازیکده، تبریز - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت و ساماندهی سر درِ خانه علوی تبریز با 200 میلیون تومان اعتبار اطلاع داد.

خبرنگاران سر درِ خانه تاریخی علوی تبریز مرمت و ساماندهی می گردد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل، احمد حمزه زاده با اعلام این خبر، گفت: همیشه ورودی یک فضای ساخته شده معماری، نقش بسیار مشخص کننده ای به منزله عنصر دعوت کننده ایفا می نماید، به همین سبب دروازه ها و سردرهای بناهای مهم شهری همیشه از معماری خاص و جالب توجهی برخوردار بوده اند.

وی با بیان اینکه، اغلب ابنیه تاریخی تبریز نیز دارای سردرهای زیبا و منحصربه فرد هستند که حفاظت از آن ها در اولویت عملیات مرمتی این اداره کل قرارگرفته، ادامه داد: خانه علوی تبریز یکی از خانه های زیبا با معماری دوره قاجار است که با کاربری موزه زنده سفال همه ساله پذیرای علاقه مندان به این رشته هنری و گردشگران بوده و از سردر با طرح ویژه ای برخوردار است که این اداره کل مرمت و ساماندهی این سر درب را در امسال اجرا خواهد نمود.

حمزه زاده عنوان نمود: در راستای اجرای این طرح، علاوه بر احداث سردر ورودی، اقداماتی نظیر نماسازی با آجر سنتی، اصلاح عایق رطوبتی پشت بام و تهیه و نصب درب و پنجره ها نیز انجام خواهد شد.

خانه علوی تبریز توسط خانواده صرافلار در کوچه ای به همین نام بنا نهاده شده و قدمت آن به دوره قاجار برمی شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 777

به "خبرنگاران سر درِ خانه تاریخی علوی تبریز مرمت و ساماندهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سر درِ خانه تاریخی علوی تبریز مرمت و ساماندهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید