خبرنگاران فشار سناتورهای آمریکا به ریاض و مسکو برای خاتمه دادن به اختلافات نفتی

به گزارش بازیکده، تهران- خبرنگاران- سناتورهای آمریکایی در پی سقوط قیمت جهانی نفت، فشار به عربستان و روسیه را برای خاتمه دادن به اختلاف بر سر قیمت نفت افزایش داده اند.

خبرنگاران فشار سناتورهای آمریکا به ریاض و مسکو برای خاتمه دادن به اختلافات نفتی

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سناتورهای آمریکایی مذاکراتی را با سفیر عربستان در آمریکا داشته و به صورت جداگانه از دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درخواست اعمال تحریم نفت بر این دو کشور را نموده اند.

درحالی که دولت ها در سراسر دنیا قرنطینه را برای مقابله با ویروس کرونا در دستور کار خود قرار داده اند، قیمت های دنیای نفت روز چهارشنبه به کمترین میزان خود در 18 سال گذشته رسید.

علاوه بر تاثیر کرونا بر بازار نفت، آدینه هفته گذشته در پی شکست اعضای اوپک و سایر کشورهای فراوری کننده نفت از جمله روسیه در دستیابی به توافقی درباره ادامه کاهش فراوری نفت، قیمت نفت به شدت با کاهش روبرو شد.

جنگ بر سر سهام بازار نفت خام بین فراوریکنندگان روسی و سعودی که پس از سرانجام سه سال توافق بر سر کاهش فراوری نفت شکل گرفته، باعث سقوط شدید قیمت ها شده است. این موضوع باعث شده که بعضی از قانونگذاران آمریکایی اقدام روسیه و عربستان را در راستای هدف قرار دادن فراوریکنندگان نفت شیل آمریکا بدانند و انگشت اتهام را به سمت این دو کشور ببرند.

کوین کرامر سناتور ایالت نفت خیز داکوتای شمالی در نامه ای به رییس جمهوری نوشت: متاسفانه، این تاکتیک های قلدرانه توسط روسیه عادی شده است، اما اقدامات شریک راهبردی ما عربستان سعودی نگران کننده است.

کرامر سناتور جمهوریخواه که مشاور ترامپ در کمپین انتخاباتی 2016 بوده است از وی خواسته تا نفت روسیه، عربستان و دیگر کشورهای عضو اوپک مثل عراق را تحریم کند.

کرامر و 9 سناتور دیگر جمهوریخواه آمریکا از جمله جان هوون و دن سالیوان، روز چهارشنبه با ریما بنت بندر بن سلطان سفیر عربستان در آمریکا ملاقات کردند که هدف از این ملاقات، ترغیب پادشاهی سعودی برای توقف تلاطم در بازارهای نفت دنیا بوده است.

دولت ترامپ پیشتر خط لوله نورد استریم 2 روسیه برای انتقال گاز طبیعی به آلمان را تحریم نموده است.

ترامپ درباره بازار نفت با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در یک تماس تلفنی مصاحبه نموده است. همچنین براساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، جان ابی زید سفیر آمریکا در ریاض پنجشنبه گذشته با درباره این موضوع با وزیر انرژی عربستان رایزنی نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 828

به "خبرنگاران فشار سناتورهای آمریکا به ریاض و مسکو برای خاتمه دادن به اختلافات نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فشار سناتورهای آمریکا به ریاض و مسکو برای خاتمه دادن به اختلافات نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید