خبرنگاران مقام یمنی: امیدواریم توافق قطر و عربستان آغازی برای سرانجام جنگ ها باشد

به گزارش بازیکده، تهران- خبرنگاران- عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به توافق میان قطر و عربستان سعودی برای بازگشایی مرزهای میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد که این اقدام آغازی برای سرانجام جنگ ها باشد.

خبرنگاران مقام یمنی: امیدواریم توافق قطر و عربستان آغازی برای سرانجام جنگ ها باشد

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، محمد علی الحوثی در توییتی نوشت: به قطر برای انتها محاصره این کشور و از سرگیری روابطش با عربستان سعودی تبریک می گوییم.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در ادامه نوشته است: امیدواریم از سرگیری روابط میان قطر و عربستان سعودی آغازی برای انتها جنگ ها و توقف تجاوز به یمن باشد.

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت دوشنبه شب در بیانیه ای از توافق میان عربستان سعودی و قطر برای بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی میان دو کشور اطلاع داد.

از سوی دیگر، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز گفت: اجلاس شورای همکاری، اجلاس وحدت کلمه و یکپارچه کننده صف بندی ها خواهد بود. آرمان ها برای اتحاد و همبستگی عملی خواهد شد.

پیش از این خالد الجارالله معاون وزیر امور خارجه کویت ابراز امیدواری کرد که اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که پنجم ژانویه در شهر العلا عربستان و با حضور سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگزار می گردد با توافق نامه ای درباره مصالحه با قطر و کاربردی کردن آن همراه گردد.

امیر کویت در ماه جاری و پس از اعلام توافق اولیه، حل بحران خلیج فارس که طی حدود سه سال و نیم ادامه داشته است را به کشورهای حاشیه خلیج فارس تبریک گفت.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در ژوئن 2017 اظهار داشتند که روابط خود با قطر را قطع و ادعا کردند که این کشور از تروریسم حمایت می نماید اما این ادعا توسط دوحه رد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1300

به "خبرنگاران مقام یمنی: امیدواریم توافق قطر و عربستان آغازی برای سرانجام جنگ ها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام یمنی: امیدواریم توافق قطر و عربستان آغازی برای سرانجام جنگ ها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید