خبرنگاران هشدار به کشاورزان و دامداران زنجانی برای پیشگیری از خسارت های بارندگی

به گزارش بازیکده، زنجان - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از کشاورزان و دامداران این استان خواست تا با توجه به غالب شدن پدیده جوی بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و کاهش پنج تا هشت درجه ای دما از امروز /سه شنبه/ تا صبح پنجشنبه هفته جاری، نسبت به انجام تمهیدات برای پیشگیری از خسارت ها، اقدام نمایند.

خبرنگاران هشدار به کشاورزان و دامداران زنجانی برای پیشگیری از خسارت های بارندگی

جواد تاراسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ضمن اشاره به هشدارهای هواشناسی استان پیرامون شرایط جوی در روزهای جاری، افزود: به کشاورزان توصیه می گردد لایروبی کانال ها و زهکش های مزارع و باغات به منظور خروج آب های سطحی ناشی از بارندگی ها را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین کشاورزان و باغداران، امروز و فردا که بارش باران و وزش باد را در استان خواهیم داشت، نباید اقدام به محلول پاشی و سمپاشی مزارع و باغات نمایند.

تاراسی به لزوم خودداری باغداران از هرس درختان در این شرایط جوی اشاره نمود و گفت: استقرار کندوهای زنبور عسل بالاتر از سطح زمین و جلوگیری از آب گرفتگی کندوها باید مورد توجه زنبورداران باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به اعلام هواشناسی استان مبنی بر کاهش 5 تا 8 درجه ای دما از روز سه شنبه تا تا صبح پنجشنبه هفته جاری، ضروری است تدابیر لازم جهت مقابله و جلوگیری از سرمازدگی به مزارع و باغات مورد توجه قرار گیرد.

وی تتنظیم دمای سردخانه هاو انبارهای نگهداری محصولات، تنظیم جیره غدایی دام ها و ممانعت از از استفااده دام ها از آب یخ زده آبشخورها از دیگر اقدامات لازم در این شرایط جوی برشمرد.

به گزارش خبرنگاران، استان زنجان حدود 800 هزار زمین کشاورزی دارد که از این مقدار حدود 185 هزار زمین آبی (زراعی و باغی) است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 766

به "خبرنگاران هشدار به کشاورزان و دامداران زنجانی برای پیشگیری از خسارت های بارندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار به کشاورزان و دامداران زنجانی برای پیشگیری از خسارت های بارندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید