خبرنگاران چهره سرشناس مخالف دولت ونزوئلا به اسپانیا گریخت

به گزارش بازیکده، تهران- خبرنگاران- لئوپولدو لوپز از چهره های سرشناس مخالف دولت ونزوئلا که 18 ماه گذشته را در اقامتگاه سفیر اسپانیا سپری نموده بود، به اسپانیا گریخت.

خبرنگاران چهره سرشناس مخالف دولت ونزوئلا به اسپانیا گریخت

به گزارش خبرنگاران، پدر لوپز که نام او هم لئوپولدو لوپز است، بامداد یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: من تایید می کنم که او به اختیار خودش از سفارت اسپانیا رفته و بطور مخفیانه ونزوئلا را ترک نموده است.

لوپز خودش در توئیتی نوشت: مردم ونزوئلا، این تصمیم آسانی نبود اما مطمئن باشید که این خدمتگزار شما در هر جایی که باشد به مبارزه ادامه می دهد.

لوپز شهردار منطقه مرفه نشین چاکائو در کاراکاس بود و سال 2014 با شروع اعتراضات ضددولتی دستگیر و راهی زندان شد. وی سپس در بازداشت خانگی نهاده شد.

نظامیانی که لوپز را در بازداشت خانگی نگه داشته بودند، او را آزاد کردند و به اقامتگاه سفیر اسپانیا در کاراکاس پناهنده شد.

پدر لوپز گفت که پسر دو روز پیش سفارت اسپانیا را ترک نموده و روز آدینه وارد کلمبیا شد. وی از کلمبیا نیز خارج شده و برای پیوستن به خانواده اش راهی اسپانیا شده است.

دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا به این خبر واکنش نشان نداده اما سفارت مجازی آمریکا در ونزوئلا در توئیتی بیان کرد: ما از آزادی لئوپولدو لوپز خوشحالیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1203

به "خبرنگاران چهره سرشناس مخالف دولت ونزوئلا به اسپانیا گریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهره سرشناس مخالف دولت ونزوئلا به اسپانیا گریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید