خبرنگاران 240 کیلومتر شبکه آب آشامیدنی در خراسان جنوبی احداث شد

به گزارش بازیکده، بیرجند - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: اصلاح و بازسازی و توسعه شبکه آب آشامیدنی در استان به طول 240 کیلومتر و با اعتبار هزینه شده 340 میلیارد ریال از پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر است.

خبرنگاران 240 کیلومتر شبکه آب آشامیدنی در خراسان جنوبی احداث شد

حسین امامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: دهه فجر سال جاری پنج طرح شاخص آب و فاضلاب در این استان به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی یک طرح نیز شروع می گردد که جمع اعتبار این 6 طرح بیش از 730 میلیارد ریال است.

وی از مقاوم سازی و اصلاح خط انتقال آب شهر دیهوک اطلاع داد و گفت: همچنین برای اصلاح و بهسازی ایستگاه های پمپاژ، اصلاح و توسعه چهار کیلومتر شبکه توزیع خط انتقال آب شهر دیهوک شامل احداث 6 باب حوضچه شیرآلات و بهسازی و بازسازی سه باب ایستگاه پمپاژ شهر دیهوک 11 میلیارد و 360 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و سه هزار نفر از مزایای آن برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان نمود: پروژه شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب شهر قاین (مسکن مهر غدیر) نیز دهه فجر سال جاری افتتاح می گردد که برای این طرح شامل اجرای حدود 11 کیلومتر شبکه جمع آوری، کلکتور و خط انتقال فاضلاب در اقطار 200 تا 850 میلیمتر با جمعیت برخوردار چهار هزار نفر، 97 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی حدود 15 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بیرجند نیز با هزینه کرد 105 میلیارد ریال و جمعیت برخوردار 15 هزار نفر در دهه فجر افتتاح می گردد.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه با پیش بینی اعتبار 85 میلیارد ریال و با احداث حوضچه های ورودی و خروجی و نصب شیرآلات کنترلی سه هزار و 600 نفر نفر از مزایای این طرح برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: پروژه دیگری که افتتاح می گردد مربوط به احداث سایت مخازن پنج هزار متر مکعبی شهر قاین (زون b) است که عملیات لوله گذاری به طول 330 متر و حجم حوضچه های شیرآلات ورودی و خروجی به میزان 288 متر مکعب برای این پروژه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 90 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است اضافه کرد: 223 تن میلگرد در اجرای پروژه مصرف و هفت هزار و 200 مترمکعب خاکبرداری صورت گرفته است که 25 هزار نفر از این طرح برخوردار می گردد.

امامی همچنین از شروع عملیات اجرایی احداث سایت مخزن هزار متر مکعبی و خط انتقال آب شهر مرزی گزیک اطلاع داد و گفت: این پروژه شامل عملیات احداث یک باب مخزن هزار نیمه مدفون، اجرای خطوط آبرسانی به طول 2 کیلومتر، اجرای تاسیسات برقی ساختمان و احداث تاسیسات گندزدایی است.

وی گفت: با افتتاح یا شروع عملیات اجرایی طرح های حوزه آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی در دهه فجر بیش از 50 هزار و 600 نفر از خدمات آنها بهره مند می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1420

به "خبرنگاران 240 کیلومتر شبکه آب آشامیدنی در خراسان جنوبی احداث شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 240 کیلومتر شبکه آب آشامیدنی در خراسان جنوبی احداث شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید