خسارتی که کرونا به صنعت گردشگری دنیا از حادثه 11 سپتامبر شدیدتر بود!

به گزارش بازیکده، خسارتی که ممنوعیت های مسافرتی ناشی از همه گیری ویروس کرونا به صنعت گردشگری دنیا وارد نموده از مجموع آسیبی که در پی حادثه تروریستی 11 سپتامبر و بحران اقتصادی سال 2008 به این صنعت تحمیل شد به مراتب شدیدتر و به نوعی می توان گفت که این صنعت زیر تیغ کرونا رفت.

خسارتی که کرونا به صنعت گردشگری دنیا از حادثه 11 سپتامبر شدیدتر بود!

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، تارنمای شبکه خبری فرانس 24 در یادداشتی به آسیبی که شیوع کرونا به صنعت گردشگری بین الملل وارد نموده است، پرداخته و می نویسد: در یک روز دلچسب بهاری در قلعه شامبور (Chambord Castle) بزرگترین کاخ موجود در دره لوآر فرانسه، نغمه پرندگان فضا را پر نموده، شکوفه های بهاری بر شاخه درختان به چشم می خورند و آسمان یکدست آبی است. این بنای تاریخی که در فهرست میراث فرهنگی سازمان یونسکو قرار گرفته است، از 15 مارس (25 اسفند) در تبعیت از محدودیت ها و تدابیر مربوط به کروناویروس به روی بازدیدنمایندگان بسته شد و اکنون با وجود چنین فضای دلچسبی از جمعیت خالی است.

قلعه چمبورد به طور معمول روزانه حدود 3 هزار بازدیدنماینده دارد که این آمار در روزهای تعطیل بالاتر هم می رود.

ژان دوسونویل (Jean dHaussonville) مدیرکل این مجموعه دنیاگردی با اشاره به اوضاع نامعلوم و مبهمی که شیوع کرونا برای صنعت گردشگری رقم زده است، می گوید که وضع کنونی باعث شده تا این مجموعه تمام درآمد حاصل از جذب دنیاگرد خود را از دست بدهد که در واقع 90 درصد درآمد کل آن را تشکیل می دهد.

بحران کرونا علاوه بر گردشگری در فرانسه، تاثیر گسترده ای نیز در سطح دنیا گذاشته است. براساس آمار منتشر شده از سوی شورای دنیای سفر و گردشگری (WTTC) همه گیری کرونا 75 میلیون شغل مربوط به گردشگری را به طور مستقیم تهدید می نماید که 10 هزار مورد از آن ها در اروپاست.

گلوریا گوارا منزو (Gloria Guevera Manzo) مدیر کل شورای دنیای سفر و گردشگری می گوید: هیچوقت چیزی شبیه به این را ندیده بودیم. برخی از صاحب نظران پیش بینی می نمایند که اوضاع از مجموع خسارت ناشی از حادثه یازده سپتامبر و بحران اقتصادی سال 2008 نیز بدتر گردد.

منزو با تاکید به آسیب پذیری قابل توجه شرکت های هواپیمایی، نسبت به اثر دومینو ناشی از سقوط آن ها هشدار می دهد زیرا سقوط هواپیمایی ها برای فرودگاه ها، هتل ها و کسب و کارهای وابسته به گردشگری فاجعه بار خواهد بود. با این حال بیشترین نگرانی وی و دیگر کارشناسان از آینده موسسات و بنگاه های کوچک و متوسط نوپا به ویژه در کشورهای درحال توسعه است که اقتصادشان به گردشگری وابسته است.

صنعت گردشگری چه زمانی از این بحران خارج می گردد؟

مدیر کل شورای دنیای سفر و گردشگری در پاسخ به این سوال می گوید: در چند هفته آینده می فهمیم که آیا احیای این صنعت از انتها تابستان شروع می گردد یا از اوایل پاییز. همه این ها به این بستگی دارد که کرونا کی مهار گردد.

تحولات اخیر در کشور چین که کووید-19 نخستین بار در آن ظاهر شد، کورسویی از امید ایجاد نموده است. چین یک مهره دنیای مهم در صنعت گردشگری است و رتبه اول را در میزان سفرهای بین المللی دارد. براساس محاسبات موسسه تحقیقات گردشگری بین الملل چین، گردشگران چینی در سال 2019 بالغ بر 10 میلیون سفر بین المللی انجام داده و 227 میلیارد دلار نیز خرج کردند. ولفگانگ جرج آرلت، عضو رسمی سازمان دنیای گردشگری (UNWTO) و رئیس موسسه تحقیقات گردشگری بین الملل چین در این باره می گوید که وقتی چین محدودیت های سفر داخلی خود را بردارد، بیشتر هتل ها و پارک های طبیعی دوباره باز خواهند شد. همین حالا نیز نشانه هایی دال بر آن وجود دارد که چینی ها قصد دارند در سطح بین الملل سفر نمایند و بیشتر آن ها به جای لغو کردن سفرهای خارجی خود تنها آن ها را به تعویق انداخته اند.

براساس پیش بینی های آرلت، وقتی مسافرت کردن دوباره برای گردشگران چینی ممکن گردد، اروپا در نیمه دوم سال میلادی جاری شاهد موجی از گردشگران خواهد بود؛ البته به شرط آنکه کشورهای اروپایی بتوانند به این مسافران تضمین دهند که همه گیری کرونا را تحت کنترل درآورده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 901

به "خسارتی که کرونا به صنعت گردشگری دنیا از حادثه 11 سپتامبر شدیدتر بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارتی که کرونا به صنعت گردشگری دنیا از حادثه 11 سپتامبر شدیدتر بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید