دانمارک به ائتلاف اروپایی در خلیج فارس می پیوندد

به گزارش بازیکده، وزارت دفاع دانمارک گفت که از ابتدای سال آینده میلادی به ائتلافی می پیوندد که با موضوع فرانسه و با مشارکت کشورهای اروپایی در خلیج فارس شکل گرفته است.

دانمارک به ائتلاف اروپایی در خلیج فارس می پیوندد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت دانمارک امروز به کمیته سیاست خارجی مجلس این کشور اطلاع داده است که این کشور به ائتلاف دریایی اروپایی در خلیج فارس می پیوندد.

بر اساس بیانیه ای که در پایگاه خبری دولت دانمارک منتشر شده، این کشور از ابتدای سال آینده میلادی شماری نیروی نظامی به این ائتلاف اعزام می نماید و در صورت تصویب مجلس، از پاییز سال آینده هم کشتی هایی را به این ائتلاف می افزاید.

یاپه کوفود وزیر خارجه دانمارک با بیان اینکه این کشور به دلیل ناوگان بزرگ دریایی خود در ثبات و امنیت دریایی از جمله در تنگه هرمز منفعت ویژه ای دارد، گفته است: در نتیجه، دولت دانمارک به ایفای نقش فعال در کاهش تنش در آن منطقه، ادامه می دهد.

وی اضافه نمود: یاری ما، با دیگر کوشش های جاری در منطقه از جمله ائتلاف امنیت دریایی تحت رهبری ایالات متحده، تکمیل می گردد. همچنین انتظار می رود ائتلاف تحت رهبری اروپا، با کوشش های دیپلماتیکی که برای افزایش گفت وگو در زمینه امنیت دریایی انجام می گیرد، همراه گردد.

ترین برمسن وزیر دفاع دانمارک هم پیوستن این کشور به ائتلاف اروپایی در تنگه هرمز را گامی در جهت اصولی که به آن باور داریم، توصیف نموده است.

بر اساس برنامه دولت دانمارک، ابتدا از شروع سال آینده میلادی یک هیأت نظامی دانمارکی در یک مأموریت یک ساله با ائتلاف اروپایی همراه می گردد. علاوه بر این، اگر مجلس این کشور تأیید کند، از پاییز 2020 یک کشتی جنگی دانمارکی به همراه یک بالگرد و نهایتا 155 نیرو در مأموریتی 4 ماهه به ائتلاف اروپایی اضافه نموده می گردد.

پیش از این فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه اعلام نموده بود که ائتلاف تحت رهبری اروپا از ابتدای سال جدید میلادی و با مشارکت 10 تا 12 کشور شروع به کار می نماید. به گفته پارلی، مقر مرکزی این ائتلاف در منطقه خلیج فارس، در پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی خواهد بود. این پایگاه قرار است ظرف چند ماه آینده عملیاتی گردد. (جزئیات بیشتر)

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از چندی پیش ایده تشکیل ارتش واحد اروپایی را مطرح نموده و در نخستین گام پیشنهاد نموده است که ائتلافی دریایی متشکل از کشورهای اروپایی و شرکای این کشورها تشکیل شده و در خلیج فارس گشت زنی کند.

این ائتلاف، از ائتلافی که واشنگتن با مشارکت 6 کشور در خلیج فارس به راه انداخته، مجزاست، اما به گفته پاریس میان دو ائتلاف هماهنگی و تماس برقرار خواهد بود تا از ایمنی تردد اطمینان حاصل گردد.

دو ائتلاف اروپایی و آمریکایی در حالی در خلیج فارس شکل می گیرد که خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران و بازگشت تحریم های ضدایرانی همراه با اعزام نزدیک به 14000 نیروی آمریکایی به منطقه، تنش ها در خلیج فارس را به میزان کم سابقه ای افزایش داده است. واشنگتن مدعی است که حضور ناوهای هواپیمابر، بمب افکن ها و هزاران نیروی نظامی این کشور در منطقه با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر ایران اجرا شده است. تهران با رد این ادعا، گفت وگوی منطقه ای برای کاهش تنش را در قالب ابتکار صلح هرمز پیشنهاد نموده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 538

به "دانمارک به ائتلاف اروپایی در خلیج فارس می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانمارک به ائتلاف اروپایی در خلیج فارس می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید