در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ رشد 10 درصدی شکایت های مردمی از پزشکان، 40 درصد پزشکان محکوم می شوند

به گزارش بازیکده، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: میزان شکایت های مردمی از جامعه پزشکی نسبت به سال گذشته در حدود 10 درصد رشد داشته است.

در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ رشد 10 درصدی شکایت های مردمی از پزشکان، 40 درصد پزشکان محکوم می شوند

فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: به دلیل افزایش مراجعه مردم به جامعه پزشکی، میزان شکایت ها از این گروه نیز افزایش پیدا نموده به طوری که سال جاری بین 8 تا 10 درصد میزان شکایت های پزشکی نسبت به سال گذشته رشد داشته و این مسئله کاملا عادی و مطابق با استاندارد های دنیاست.

وی ادامه داد: میزان شکایت های مردمی از جامعه پزشکی در سال 96 نسبت به سال 95 از رشد 11 درصدی برخوردار است و به طور کلی در حدود پنج هزار و 600 شکایت از جامعه پزشکی از طریق مردم می گردد.

فتاحی تأکید کرد: بیشتر شکایت های مردم از حوزه سرپایی مربوط به پزشکان عمومی و دندان پزشکان است که 60 درصد از گروه پزشکی را همین 2 شاخه تشکیل می دهند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور بیان نمود: در حوزه بستری بیشترین شکایت ها مربوط به پزشکان زنان، ارتوپدی و جراحان عمومی است و البته شکایت هایی از اورژانس بخاطر حساسیت بالا و انجام اقدامات سریع درمانی طبیعی است.

40 درصد از شکایت های مردمی منجر به محکومیت پزشکان می گردد

وی گفت: در حدود 40 درصد از شکایت های مردمی از جامعه پزشکی منجر به محکومیت پزشکان می گردد، اما در 60 درصد از موارد جامعه پزشکی تبرعه می شوند.

فتاحی یادآوری کرد: شکایت های مردمی از جامعه پزشکی که منجر به محکومیت آن ها می گردد بیشتر در قالب اضافه دریافتی و تبلیغات غیرعادی برخلاف واقعیت پزشکان محسوب می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 115

به "در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ رشد 10 درصدی شکایت های مردمی از پزشکان، 40 درصد پزشکان محکوم می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ رشد 10 درصدی شکایت های مردمی از پزشکان، 40 درصد پزشکان محکوم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید