رایزنی نویسنده یک رمان با مخاطبانش در فضای مجازی

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران، رضا استادی که سال جاری رمان بدون تو غیر ممکن بود نوشته وی پس از شش سال توقیف، در دولت یازدهم مجوز انتشار دریافت نموده حدود یک ماهی است که در یکی از شبکه اجتماعی صفحه ای با نام رمان بدون تو غیرممکن بود راه اندازی نموده و دیالوگ های کتاب را در آن منتشر می نماید.

رایزنی نویسنده یک رمان با مخاطبانش در فضای مجازی

وی اخیرا نیز بر روی سایت شخصی خود صفحه ای با نشانی اختصاصی www.bedoonetogheyremomkenbood.ir را به کتابش اختصاص داده است.

طراحی شعار و پوستر برای کتاب نیز گام دیگری در معرفی این اثر است. در پوسترهای طراحی شده برای کتاب دو شعار وجود دارد. اولی در یک لحظه اتفاق می افته، یک عمر ادامه پیدا می کنه. بهش می گن عشق! است که به گفته استادی اشاره ای به مضمون یکی از قصه های محوری کتاب دارد. شعار دیگر هم با عبارت عاشقانه ای از رضا استادی توجه مخاطب را جلب می نماید که به گفته نویسنده، این شعار به مفهومی عام اشاره دارد. این کتاب عاشقانه ای درباره ایران و شهرهای مختلف آن است. این عاشقانه شامل موضوعی پُر اهمیت به نام خانواده هم می گردد و در نهایت نیز به روایت یک عشق الهی می پردازد که به عشقی زمینی منجر می گردد.

استادی درخصوص انگیزه خود از اجرای این برنامه معرفی می گوید: بدون تو غیر ممکن بود رمانی 1020 صفحه ای و دوجلدی است. طبیعی است در چنین شرایطی مخاطب برای خرید کتابی با این حجم که قیمت نسبتا زیادی هم دارد، باید اطلاعاتی کافی درباره اثر داشته باشد. به همین دلیل با راه اندازی صفحه ای در فضای مجازی، بخش های کوتاهی از دیالوگ های کتاب را منتشر کردم که این مساله با استقبال مخاطبان روبرو شد. همچنین طرح های گرافیکی مختلفی که توسط سینا روح طراح جلد کتاب طراحی شده و تلفیقی از دو طرح جلد مختلف کتاب بود، در این شبکه اجتماعی منتشر شد و بازتاب های خوبی به همراه داشت. طراحی پوستر و طراحی شعار نیز بخش دیگری از برنامه پیش بینی شده برای معرفی این کتاب بود که تاثیر زیادی در آشنا کردن مخاطبان با محتوای کتاب و تصمیم گیری برای خرید اثر داشت. سایت و صفحه اختصاصی نیز آخرین حلقه این زنجیره است تا اگر مخاطبان درباره محتوای کتاب سوال یا ابهامی داشتند، بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت نمایند.

استادی که پیش از این در پروژه های تلویزیونی: مختارنامه، یوسف پیغامبر، شوق پرواز، کلاه پهلوی و... در مقام مدیر روابط عمومی حضور داشته و برای این پروژه ها سایت راه اندازی نموده، درخصوص انگیزه خود از این اقدام می گوید: به نظرم شرایط امروز مخاطبان رشته های هنری با گذشته تفاوت زیادی نموده و دیگر اینگونه نیست که رسانه ها دیگر صرفا در مقام انتشار دهنده پیغام باشند و مخاطبان هم صرفا مصرف نماینده این محصولات و پیغام ها باشند. راه اندازی سایت در سریال های تاریخی تجربه ارزشمندی بود که باعث شد بتوانیم در لحظه با مخاطبان ارتباط داشته باشیم و حتی گاهی نظرهای آنها را در ادامه سریال اعمال کنیم. حالا این تجربه به شکلی در این کتاب به کار گرفته شده است.

داستان بدون تو غیرممکن بود در فاصله سال های 1382 تا 1390 رخ می دهد. کتاب دو شخصیت اصلی و محوری دارد. شخصیت مردِ داستان، فردی 35 ساله به نام یحیی حاذق است که همراه همسر و فرزندانش در شهر تورنتوی کانادا زندگی می نماید. او سال ها قبل به طور غیرقانونی از ایران خارج شده و حالا چهره ای پیروز و شناخته شده درحرفه خود است. یحیی به دعوت یک خواننده مشهورِ عرب، به دبی می رود تا کلیپ جدید او را بسازد.

این کتاب از سوی نشر البرز در نمایشگاه سال جاری عرضه شده است. این انتشاراتی در سالن اصلی شبستان، راهرو 20، غرفه 29 واقع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 827

به "رایزنی نویسنده یک رمان با مخاطبانش در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی نویسنده یک رمان با مخاطبانش در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید