سالانه 20 هزار درخت برای اسناد بستری بیمارستانی قطع می شوند

به گزارش بازیکده، کارشناس گروه بستری دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: به طور میانگین هر پرونده بستری حدود 30 برگه A4 احتیاج دارد تا یک سند هزینه ای فراوری و وارد سازمان گردد که برای 5.6 میلیون پرونده بالغ بر 200 میلیون برگ کاغذ A4 سالانه باید مصرف گردد که معادل 20 هزار درخت است.

سالانه 20 هزار درخت برای اسناد بستری بیمارستانی قطع می شوند

به گزارش سازمان بیمه سلامت، حسن سعیدی روز شنبه درباره اجرای برنامه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری و صرفه جویی در مصرف کاغذ اضافه کرد: حدود 5.6 میلیون پرونده بستری و بستری موقت از طرف بیمارستان های طرف قرارداد به ادارت کل بیمه سلامت استان ها تحویل داده می گردد. با اجرای کامل سامانه پردازشگر اسناد بستری می توان از مصرف 200 میلیون برگ کاغذ جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: بیمارستان ها و مراکز طرف قرارداد مکلف هستند که ماهانه اسناد هزینه درمان را به سازمان تحویل دهند. امروزه یکی از مهم ترین اسناد درمانی که به سازمان می رسد، اسناد بستری و بستری موقت هستند که طبق آمارها حدود 5.6 میلیون پرونده بستری و بستری موقت از طرف بیمارستان های طرف قرارداد به ادارت کل بیمه سلامت استان ها تحویل داده می گردد.

کارشناس گروه بستری دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: اولین سودی که کشور از اجرای برنامه رسیدگی الکترونیک اسناد بهره مند می گردد، حذف 200 میلیون برگ کاغذ است که از نظر هزینه ای و محیط زیستی بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: اطلاعات، گزارش گیری و هزینه های پرداخت شده با ارسال اسناد کاغذی چندان قابل احراز و اعتماد نبود و به همین دلیل از حدود 2 سال پیش بحث سامانه پردازشگر اسناد بستری به صورت آزمایشی در 3 استان اجرا شد. مقدمات این اقدام در اداره کل استان اصفهان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این استان انجام شد، به طوری که پس از طراحی قوانین به صورت عملیاتی از اردیبهشت سال گذشته یک بیمارستان و از مهر تقریبا تمام بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحت پوشش این نرم افزار قرار گرفتند و بعد از استقرار نهایی تبادل اسناد بستری به صورت مکانیزه انجام شد.

کارشناس گروه بستری دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: آغاز این فرآیند در استان های دیگر در سال 98 در ابتدا در 6 استان منتخب از جمله استان گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، آذربایجان شرقی و فارس کلید خورد و پس از برگزاری دوره های آموزشی در خرداد استقرار یافت که آخرین گزارش اسناد تیر و مرداد این ادارات به صورت مکانیزه از بیمارستان به ادارات کل ارسال شده است.

سعیدی گفت: حدود 500 بیمارستان در کشور تا به امروز تحت پوشش پردازشگر اسناد بستری قرار گرفتند و سایر بیمارستان های دیگر نیز در مرحله استقرار هستند، به طوری که آموزش های اولیه به کاربران بیمارستان های مذکور داده شده است.

کارشناس گروه بستری دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: تا سرانجام آذر تمام بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی یعنی 606 بیمارستان تحت پوشش این نرم افزار قرار خواهند گرفت، به نحوی که تا سرانجام بهمن امسال کلیه پرونده های هزینه های درمانی بیمارستان های دانشگاهی به صورت الکترونیک پذیرش و پرداخت خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 381

به "سالانه 20 هزار درخت برای اسناد بستری بیمارستانی قطع می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 20 هزار درخت برای اسناد بستری بیمارستانی قطع می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید