سطح بازیکنان تیم ملی ما بالاتر از ویلموتس بود

به گزارش بازیکده، عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فوتسال کشورمان از عجله کردن در انتخاب ویلموتس انتقاد می نماید و معتقد است فدراسیون با تعجیل، شانس حضور یک مربی خوب را از دست داد...

سطح بازیکنان تیم ملی ما بالاتر از ویلموتس بود

عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فوتسال کشورمان از عجله کردن در انتخاب ویلموتس انتقاد می نماید و معتقد است فدراسیون با تعجیل، شانس حضور یک مربی خوب را از دست داد و به جای او یک مربی بیکار که اسم و رسم چندانی هم در دنیای مربیگری نداشت را انتخاب کرد تا نتایج ضعیفی در نهایت برای تیم ملی کشورمان رقم بخورد.چرا در انتخاب مربی جدیدمان با تردیدها و اما و اگرهای زیادی روبرو هستیم؟ به هر حال ما بهترین تیم آسیا بودیم و در رنکینگ هم سال ها رتبه اول را در اختیار داشتیم از همین رو ما نباید مربی را به خدمت بگیریم که پایین تر از کی روش باشد به همین دلیل بدون تعارف باید بگوییم که ما در انتخاب ویلموتس اشتباه کردیم و اصل انتخاب اشتباه بود. فوتبال همواره دلخوشی مردم است به همین دلیل انتخاب مربی تیم ملی از اهمیت بالایی برخوردار است و ما باید مربی را انتخاب کنیم که بتواند جوابگوی مردم باشد و انتظارت را برآورده سازد. در حال حاضر ما بازیکنانی در تیم ملی اعم از بازیکنان داخلی و لژیونر ها در اختیار داریم که همگی در سطح بالایی هستند. بازیکنانی که به نظر من سطح شان بالاتر از ویلموتس بود از همین رو ما این بار باید مربی بیاوریم که بازیکن از او اطاعت محض داشته باشد.

شما در مقطعی دنبال کار رنار و حضورش در ایران بودید که نشد. چرا این کار عملی نشد؟ ما برای ویلموتس هزینه سرسام آوری را پرداختیم و آنطور که گفته شد سه میلیون دلار را برایش هزینه کردیم در حالی که می شد رنار را با هزینه به مراتب کمتر از ویلموتس جذب کنیم مربی که سطح بسیار بالاتری نسبت به ویلموتس داشت و مربی کاملاً شناخته شده ای در فوتبال محسوب می گردد. ما در تمام زمینه ها کار را با رنار تمام نموده و به توافق رسیده بودیم منتهی چون بحث جام ملت های آفریقا مطرح بود ایشان زمان یک ماهه ای را از ما طلب کردند زمانی که عملاً برای ما هیچ مسئله ای به وجود نمی آورد فرصتی که در زمان فیفادی قرارداشت و ما عملاً در آن مقطع کار خاصی را انجام ندادیم اما متأسفانه فدراسیون کمی دندان روی جگر نگذاشت تا ما بتوانیم رنار که مربی خوبی محسوب می شد را به ایران بیاوریم. مربی که به عربستان رفت و خیلی ساکت و بی سر و صدا کارش را در تیم ملی عربستان پیش برده و در کارش هم پیروز عمل نموده است. ما باید مربی بزرگی را برای تیم ملی کشورمان بعد از کی روش به ایران بیاوریم اما این مهم انجام نشد. ما نباید به هر قیمت برای تیم ملی مربی بیاوریم و همه دیدند که با آمدن ویلموتس و حضورش چه اتفاقاتی رقم خورد و تیم ملی ما چه نتایج ضعیفی در مسابقات رسمی کسب کرد.

در بین مربیان ایرانی چه مربی را انتخاب خوبی می دانید؟ متأسفانه فدراسیون حرف درست و حسابی در خصوص مربی جدید تیم ملی نمی زند و اصلاً معلوم نیست چه برنامه ای دارد. فدراسیون زمان را به راحتی از دست داده و پول زیادی را هم صرف ویلموتس نموده. در حال حاضر ما باید مربی را انتخاب کنیم که کاریزمای لازم را داشته باشد و در بین مربیان ایرانی من علی دایی و قلعه نویی را دو مربی می دانم که می توانند در تیم ملی ما پیروز باشند. مربیانی که قطعاً بازیکنان ما از او حرف شنوی لازم را داشته باشند و این شخصیت در وجود دو مربی که از آنها نام بردم به خوبی وجود دارد.

با حضور مربی ایرانی می توانیم نتایج دور رفت و شکست های قبلی را جبران نموده و به دور بعد صعود کنیم؟ مربی که می آوریم باید کاریزما داشته باشد و از دانش روز بهره ببرد و سبکی را برای تیمش در نظر بگیرد که امتحان شده باشد و شرایط بهتری را رقم بزند. شرایطی که حتماً باید در وجود مربی ایرانی که ما می خواهیم انتخابش کنیم وجود داشته باشد. مسلماً ما اگر بتوانیم مربی را انتخاب کنیم که بازیکنان را تهییج کند حتماً می توانیم در چهار بازی باقی مانده پیروز شویم و به دور بعدی صعود کنیم. مربی خارجی هیچ وقت نمی آید برای پرچم ما با تمام وجود بجنگد و قطعاً اگر مربی ایرانی بیاید با تمام وجود برای پیروزیت ما کوشش می نماید.

گویا شما به نحوه مذاکره هم ایراداتی را وارد ساخته بودید؟ بله به نظر من رئیس فدراسیون کشورمان نباید برای مذاکره و جذب مربی خارجی به این طرف و آن طرف برود. مثلاً در این مدت شاهد بودیم چه در خصوص ویلموتس و چه مربیان خارجی دیگر به وسیله سفارتخانه ها اقدام می شد در حالی که این روش اصلاً درست نیست. سفارتخانه کارش چیز دیگری است و تخصصی در فوتبال ندارد و حتماً باید برای صحبت با مربی تیم ملی و مربیان خارجی و مذاکرات مهم از افراد باتجربه و کسانی که خودشان ایجنت های قوی و بین المللی هستند استفاده کنیم تا بهترین نفرات را انتخاب کنیم.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 617

به "سطح بازیکنان تیم ملی ما بالاتر از ویلموتس بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح بازیکنان تیم ملی ما بالاتر از ویلموتس بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید