سنگ اندازی جدید ایالات متحده علیه غول فناوری چین ، کوشش ترامپ برای توقف فراوری تراشه های هواوی توسط TSMC

به گزارش بازیکده، به نظر می رسد دولت دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده هر کاری که می تواند برای خرابکاری علیه هواوی انجام می دهد. ایالات متحده نه تنها همکاری با هواوی را تحریم نموده است، بلکه این شرکت را متهم به جاسوسی نموده است.

سنگ اندازی جدید ایالات متحده علیه غول فناوری چین ، کوشش ترامپ برای توقف فراوری تراشه های هواوی توسط TSMC

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یکی از جدیدترین سنگ اندازی های ایالات متحده علیه هواوی را می توان این موضوع دانست که ایالات متحده در کوشش است TSMC از فراوری تراشه های هواوی فاصله بگیرد.

احتمالا برای شما این سوال ایجاد شده که اساسا شرکت TSMC چه اهمیتی دارد؟ این شرکت تایوانی یکی از سرشناس ترین شرکت ها در حوزه فراوری قطعات و تجهیزات هادی و نیمه هادی است که در گوشی های هوشمند کاربرد فراوانی دارند و ناگفته پیداست که این شرکت از همکاران دائمی برند چینی هواوی نیز محسوب می گردد. سوال دوم این است که ایالات متحده چگونه می تواند یا حق دارد روی TSMC فشار وارد کند؟ فرایند کار ساده است. TSMC از تجهیزات فراوریی ایالات متحده استفاده می نماید.

اکنون ایالات متحده می خواهد TSMC فراوری تراشه های هواوی را متوقف کند تغییر در قاعده مستقیم محصولات خارجی وزارت بازرگانی ایالات متحده ارائه شده است که باعث می گردد شرکت هایی که از فناوری آمریکا استفاده می نمایند به دنبال مجوز برای فروش به هواوی باشند. و همانطور که می دانید TSMC تامین نماینده اصلی شرکت برای تراشه های Kirin است.

اگر این مسئله به نوعی اتفاق بیفتد ، فراوری تراشه ها بدون استفاده از فناوری ایالات متحده ، تقریبا غیرممکن خواهد بود. هیچ خط فراوریی در چین وجود ندارد که از ماشین آلات آمریکا استفاده نمی نماید. با این حال ، بعضی از اعضای دولت ترامپ خاطرنشان می نمایند که این اقدام در نهایت هزینه بیشتری را برای آمریکا و به ویژه از چین یا هواوی خواهد داشت. حتی بعضی دیگر می گویند در طولانی مدت ، چنین اقدامی موجب نوآوری ایالات متحده و به نفع چین خواهد شد. اما در صورت وقوع چنین فشاری، در هر حال فشار کوتاه مدت سنگینی به هواوی اعمال خواهد شد.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 646

به "سنگ اندازی جدید ایالات متحده علیه غول فناوری چین ، کوشش ترامپ برای توقف فراوری تراشه های هواوی توسط TSMC" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ اندازی جدید ایالات متحده علیه غول فناوری چین ، کوشش ترامپ برای توقف فراوری تراشه های هواوی توسط TSMC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید