سوال پزشکیان از عین اللهی درباره انتصاباتش

به گزارش بازیکده، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از طرح سوال از وزیر بهداشت و درمان به علت انتصاباتش اطلاع داد.

سوال پزشکیان از عین اللهی درباره انتصاباتش

به گزارش خبرنگاران، مسعود پزشکیان در شرح سوالش از وزیر بهداشت و درمان گفت: علت طرح این سوال، انتخاب و انتصاب های وزیر بهداشت و درمان است. کسانی که مدیر می شوند باید تمام وقت در دانشگاه حضور داشته و در بیرون منافعی نداشته باشند اما متاسفانه وزیر افرادی را انتخاب نموده که بیرون کار و مرکز دارند، طبیعی است که این افراد نمی توانند در دانشگاه به هیئت علمی ها و افراد دیگر بگویند در کارشان بمانند. وقتی خودشان بیرون می فرایند چطور می توانند بگویند بمانید و کار کنید؟ حتی اگر این افراد خوب و کارشناس هم باشند اما در بیرون کار می نمایند و منافع دارند.

وی اضافه نمود: باید در دانشگاه کسانی در مسند قرار بگیرند که دلشان می سوزد و برای دانشگاه کار می نمایند نه کسانی که بیرون کار می نمایند و نمی توانند در دانشگاه حضور پیدا نمایند.

پزشکیان اعلام کرد: قبل از رای اعتماد به وزیر بهداشت، اعضای کمیسیون بهداشت با او صحبت نموده و قول داد که در چارچوب قانون برنامه عمل می نماید. قرار بود کسانی که مدیر می شوند و اعضای مشغول در دانشگاه، فقط در دانشگاه کار نمایند، وزیر هم قول داد که این اتفاق بیفتد اما متاسفانه در عمل این اتفاق نیفتاده به همین علت از وزیر سوال کردیم تا در این باره در مجلس شرح دهد.

وی ادامه داد: این موضوع را با وزیر بهداشت در جلسه کمیسیون بهداشت هم در میان گذاشتم، با عنایت به تمام این مسائل ما بر حسب وظایف قانونی عمل می کنیم، اگر قرار باشد که در ابتدای کار قوانین را خودمان تعریف کنیم و پایبندی به قانون نداشته باشیم، پس برای چه قانون می نویسیم؟ اگر اینطور باشد که هر کسی هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد، لزومی ندارد قانون نوشته گردد!

پزشکیان اضافه نمود: بحث ما این نیست که اینها افراد خوبی و یا بدی هستند، اصلا همه اینها خوب و درست، اما حرف ما این است کسانی که می خواهند در دانشگاه کار نمایند باید افرادی باشند که دلشان برای دانشگاه و سیستم بسوزد و منافعی در بیرون نداشته باشند که تضاد منافعی به وجود بیاید در این رابطه و در زمان آقای هاشمی هم همین رخ داد و با ایشان هم با همین مشکل را داشتیم و ایشان هم قول داد که همین اتفاق می افتد اما او هم به حرف خود عمل نکرد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به این سوال که بعضی افراد با اینکه در بدنه وزارت بهداشت نیستند و یا دارای سمت و حکمی در وزارت بهداشت نیستند اما در انتصابات دخالت می نمایند، گفت: ما می گوییم در قانون کسانی که تضاد منافع دارند و منافع شان با بیرون گره خورده، نمی توانند تصمیماتی بگیرند که برای توسعه کشور باشند و فقط کاری می نمایند که منافعشان در خطر قرار نگیرد بنابراین چنین آدمی را نباید در مسئولیت های اساسی کشور قرار داد و در سطح کلان کشور به اینها مسئولیت بسپارند. علت اینکه مشکل مملکت حل نمی گردد این است که خودمان منافعمان را به منافع مملکت گره می زنیم که برخلاف قانون است.

وی در پاسخ به اینکه سوال شما از وزیر بهداشت در مجلس چه زمانی مطرح می گردد؟ گفت: ما سوال را طراحی کردیم و هر زمان که نوبت آن گردد مطرح خواهد شد؛ البته در حال حاضر سوال دیگری از وزیری وجود ندارد و فقط سوال من مطرح است و قاعدتا باید این سوال در اسرع وقت در دستور قرار بگیرد.

پزشکیان در خاتمه گفت که باید وزیر به نمایندگان پاسخ دهد؛ کاری که انجام دادند خلاف قانون است و باید روال سوال بر اساس قانون در مجلس پیش برود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1769

به "سوال پزشکیان از عین اللهی درباره انتصاباتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوال پزشکیان از عین اللهی درباره انتصاباتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید