آغاز به کار عملیات ساخت دومین تونل آبی کم عرض در ونکوور

به گزارش بازیکده، تامین آب آشامیدنی و انتقال آن به مناطق مختلف در همه دنیا موضوع مهمی تلقی می گردد و هر کشوری کوشش می نماید تا راه حلی مناسب برای برطرف این مشکل بیندیشد.

آغاز به کار عملیات ساخت دومین تونل آبی کم عرض در ونکوور

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزان ترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مرحله پیش ساخت تونلی به عرض پنج متر و ارزشی بالغ بر 430 میلیون دلار در منطقه مترو ونکوور (Metro Vancouver)، با عنوان دومین تونل آبی کم عرض، آغاز نموده است. هدف از این کار، تامین آب آشامیدنی منطقه لاور مین لند (Lower Mainland) است.

دارل موساتو، رئیس کمیته خدمات آب و برق مترو ونکوور و شهردار شهر ونکوور شمالی می گوید:

این کار، یک پروژه لوله کشی بسیار عظیم و سنگین است.

تونل جدید جایگزین دو تونل بزرگ تری می شوند که در سال های 1948 و 1978 نصب شده بودند و هر دوی آن ها اکنون در معرض تخریب ناشی از حتی یک زلزله متوسط قرار دارند. این واقعه منجر به قطع آب شیرین شهرهای برنابی (Burnaby)، نیو وست مینیستر (New Westminster) و سوری (Surrey) خواهد شد.

موساتو می گوید:

استانداردهای لرزه ای که امروزه به آن ها قائل هستیم در زمان ساخت آن تونل ها رعایت نشده اند.

از ابتدای امسال، کارگران آغاز به حفاری یک گودال 68 متری در محوطه کارگاه در جاده هاربر در ماپل وود (Maplewood) نموده اند. در پایین این گودال، آن ها از یک ماشین حفر تونل برای گذر از خاک ها و سنگ های رسوبی 1.1 کیلومتری در بخش زیرین ورودی استفاده می نمایند و به سمت شرق پیش خواهند رفت. سپس، در سمت بورنابی (Burnaby)، به اندازه 108 متر به سمت بالا رفته و از میان سنگ ها حفاری خواهند کرد تا مستقیم به پارک مونتروس برسند.

ماساتو می گوید:

این تونل در سطحی بسیار پایین تر از سطح عبور جریان آب حفر خواهد شد. عمق آن به قدری خواهد بود که اگر شما قصد حفاری در زمین را داشته باشید، به هیچ وجه به آن نزدیک نخواهید شد.

دومین تونل کم عرض، در عمیق ترین بخش خود، تقریبا 24 متر با سطح زمین فاصله خواهد داشت.

برای این کار احتیاج به چند مجوز شهری است و در خصوص مسائلی مانند طرح انتقال و جابجایی 60,000 متر مکعب سنگ و خاک، از مردم نظرسنجی خواهد شد. شاید این مواد را به سایت دفع دارای مجوزی در فریزر ولی (Fraser Valley) بفرستند.

ماساتو می گوید:

آن ها واقعا امیدوار هستند که این کار تاثیر بسیار کمی روی جامعه بگذارد.

طرح دومین تونل کم عرض در سال 2005 مطرح شد، اما برنامه ریزی دقیق آن تا سال 2015 به طول انجامید و گفته می گردد که عملیات ساخت آن تا سال 2022 ادامه داشته باشد.

به تازگی، مترو ونکوور تونل مشابهی را زیر رودخانه فریزر و در راستای پل پورت مان ساخته است و پروژه دیگری هم در دست اقدام دارد که هدف از اجرای آن، جایگزینی لوله های آب استنلی پارک است.

منبع: کجارو / vancouverisawesome.com
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 739

به "آغاز به کار عملیات ساخت دومین تونل آبی کم عرض در ونکوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز به کار عملیات ساخت دومین تونل آبی کم عرض در ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید