آغاز طوفانی بورس، شاخص بورس در آستانه دو میلیون واحد نهاده شد

به گزارش بازیکده، خبرنگاران: بازار سرمایه نخستین روز هفته را با چراغ سبز شروع کرد و شاخص کل بورس در آستانه دو میلیون واحد نهاده شد.

آغاز طوفانی بورس، شاخص بورس در آستانه دو میلیون واحد نهاده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه در معاملات امروز با 46 هزار و 946 واحد صعود به رقم یک میلیون و 948 واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با 22 هزار و 629 واحد رشد رقم 525 هزار و 449 واحد را ثبت کرد. معامله گران در این بازار یک میلیون معامله به ارزش 159 هزار و 942 میلیارد ریال انجام دادند.

ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی گلگهر، س. نفت، گاز و پتروشیمی تامین و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گروه دارویی برکت، سرمایه گذاری غدیر، گروه پتروشیمی، س. ایرانیان و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نمادهای پربیننده این بازار بودند.

ورود فرابورس به کانال 20 هزار واحد شاخص کل فرابورس 820 هزار واحد رشد و به رقم 20 هزار و 338 واحد رسید. معامله گران این بازار 690 هزار معامله انجام دادند که 59 هزار و 151 میلیارد ریال ارزش داشت. پترومی مارون، نیروگاه زاگرس کوثر، بانک دی، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان و سرمایه گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سنگ آهن گوهرزمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده این بازار از پتروشیمی تندگویان، سهامی ذوب آهن اصفهان، مدیریت انرژی امید تابان هور، بانک دی، داروسازی کاسپین تامین، هتل پارسیان کوث اصفهان و ریل پرداز سیر تشکیل شده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1069

به "آغاز طوفانی بورس، شاخص بورس در آستانه دو میلیون واحد نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز طوفانی بورس، شاخص بورس در آستانه دو میلیون واحد نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید