شورای امنیت دو قطعنامه رقیب برای آتش بس ادلبرا به رأی می گذارد

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از آنکه چین و روسیه در واکنش به قطعنامه پیشنهادی کویت، آلمان و بلژیک، پیش نویس قطعنامه ای را برای برقراری آتش بس در شمالغرب سوریه ارائه کردند، شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که روز پنج شنبه پیش نویس این دو قطعنامه رقیب را به رأی می گذارد.

شورای امنیت دو قطعنامه رقیب برای آتش بس ادلبرا به رأی می گذارد

گفتنی است که شمال غرب سوریه از جمله منطقه ادلب آخرین بخش از خاک این کشور است که با گذشت بیش از هشت سال جنگ داخلی همچنان در تصرف معارضان سوری است. در این بازه زمانی، دولت روسیه چندین قطعنامه شورای امنیت را برای برقراری آتش بس در این منطقه وتو نموده است.

با این وجود، ماه گذشته کارشناسانی به نمایندگی از 15 کشور عضو شورای امنیت برای بحث و مذاکره در مورد جدیدترین نسخه قطعنامه پیشنهادی از سوی کویت، آلمان و بلژیک تشکیل جلسه دادند. گفتنی است که تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت نیازمند کسب دستکم نُه رأی موافق و عدم رأی منفی اعضای دائم این شورا (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا) است.

گفتنی است که دولتهای غربی همیشه نیروهای نظامی روسیه و سوریه را به حمله علیه غیرنظامیان متهم می نمایند؛ اتهامی که مقامات مسکو و دمشق به شدت آن را رد می نمایند.

بنابر آنچه که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، روسیه و چین در پیش نویس قطعنامه پیشنهادی خود بار دیگر تأیید کردند که قطع مخاصمات نباید شامل عملیاتهای نظامی علیه افراد، گروهها، اقدامات و نهادهای مرتبط با گروههای تروریستی مشخص شده از سوی شورای امنیت گردد.

به گفته چند مقام دیپلماتیک که خواستند نامشان فاش نگردد، چین و روسیه خواهان به رأی گذاردن پیش نویس قطعنامه پیشنهادی خود در نشست روز آدینه شورای امنیت شده اند.

طبق اعلام سازمان ملل متحد از زمان شروع مخاصمات در شمال غرب سوریه در ماه آوریل بیش از 550 غیرنظامی کشته و حدود 400 هزار نفر آواره شدند. گفته می گردد که حدود نیمی از این آوارگان در فضاهای باز یا در زیر درختان اقامت دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 333

به "شورای امنیت دو قطعنامه رقیب برای آتش بس ادلبرا به رأی می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت دو قطعنامه رقیب برای آتش بس ادلبرا به رأی می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید