عبدالله: توافقنامه آمریکا-طالبان نمی تواند اساس همه بحث ها باشد

به گزارش بازیکده، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به مذاکرات صلح گفت که توافقنامه آمریکا و طالبان نمی تواند اساس و محور همه بحث ها در مذاکرات بین الافغانی باشد.

عبدالله: توافقنامه آمریکا-طالبان نمی تواند اساس همه بحث ها باشد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که صلح در افغانستان باید دیدگاه های مردم را به همراه داشته باشد و توافقنامه آمریکا و طالبان نیز نمی تواند اساس همه بحث ها گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

عبدالله در گفت وگو با طلوع نیوز اظهارداشت که اگر پس از خروج نیروهای خارجی نیز طالبان به جنگ ادامه دهد، افغانستان برای سال ها درگیر جنگ خواهد ماند.

وی توضیح داد: توافقنامه قطر را طرف دولت افغانستان نادیده نگرفته اما این توافق نمی تواند اساس تمام بحث ها باشد، جامعه افغانستان باید به صلحی برسد که دیدگاه های بیشتر مردم در آن شامل باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با تاکید بر اینکه تنها آمریکا تصمیم گیرنده درباره خروج و یا ادامه حضور نیروهایش در افغانستان است، ادامه داد: اگر طالبان تصمیم بگیرد که جنگ را ادامه می دهد و هیچ نوع انعطافی در مذاکره از خود نشان ندهد، متاسفانه معنایش این خواهد بود که جنگ برای سال های سال ادامه خواهد داشت.

عبدالله پیش از این نیز گفته بود که دولت افغانستان نقشی درباره حضور و یا خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ندارد و واشنگتن در این باره تصمیم خواهد گرفت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1259

به "عبدالله: توافقنامه آمریکا-طالبان نمی تواند اساس همه بحث ها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: توافقنامه آمریکا-طالبان نمی تواند اساس همه بحث ها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید