قدردانی وزیر خارجه افغانستان از ایران برای یاری به مهار آتش سوزی اسلام قلعه

به گزارش بازیکده، وزیر امور خارجه افغانستان از ایران به خاطر یاری رسانی در مهار آتش سوزی اخیر در گمرک مرزی اسلام قلعه قدردانی کرد.

قدردانی وزیر خارجه افغانستان از ایران برای یاری به مهار آتش سوزی اسلام قلعه

به گزارش خبرنگاران، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه افغانستان در بخشی از یک بیانیه نوشت: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، از اقدام و همکاری به موقع مقامات کشور دوست، جمهوری اسلامی ایران در راستای مهار آتش سوزی، جلوگیری از خسارات بیشتر، و همچنان گشودن مرز و انتقال بیش یک هزار وسیله نقلیه به خاک ایران، صمیمانه سپاسگزاری و قدردانی کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، مراتب همدردی خویش را با خانواده های مجروحین و متضررین ابراز نموده، در راستای اطفای آتش سوزی و جلوگیری از خسارات بیشتر به دارایی هموطنان، به کوشش ها و هماهنگی هایش با نهادهای دولتی و جانب کشور دوست ایران ادامه خواهد داد.

پیش از این امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان و سید وحید قتالی والی هرات نیز از یاری ایران برای مهار آتش سوزی گسترده در گمرک اسلام قلعه قدردانی نموده بودند.

روز گذشته آتش سوزی گسترده ای در گمرک مرزی اسلام قلعه در مرز میان ایران و افغانستان در پی انفجار تانکرهای حامل نفت و گاز رخ داد که برای مهار آتش والی هرات با استاندار خراسان رضوی تماس گرفته و درخواست یاری برای اطفای حریق را داشت که ابتدا از شهرهای اطراف نیروهایی برای یاری اعزام شدند و پس از آن نیز امداد هوایی از تهران برای یاری به منطقه حادثه دیده، اعزام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1422

به "قدردانی وزیر خارجه افغانستان از ایران برای یاری به مهار آتش سوزی اسلام قلعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی وزیر خارجه افغانستان از ایران برای یاری به مهار آتش سوزی اسلام قلعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید