مجوز مجلس به شرکت های دولتی برای انتشار اوراق تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال

به گزارش بازیکده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرکت های دولتی اجازه دادند در سال آینده تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال اوراق اقتصادی اسلامی ریالی با تضمین و بازپرداخت اصل و سود به وسیله خود، منتشر نمایند.

مجوز مجلس به شرکت های دولتی برای انتشار اوراق تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال

به گزارش خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز بعد ازظهر مجلس و آنالیز بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401؛ بند های الف، ب، ج تبصره 5 لایحه بودجه را آنالیز نموده و در نهایت آن را تصویب کردند.

یر اساس بند الف تبصره 5 لایحه؛ درسال 1401اجازه داده میگردد با رعایت قوانین و مقررات و موازین شرعی شرکت های دولتی تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال اوراق اقتصادی اسلامی ریالی با تضمین و بازپرداخت اصل و سود به وسیله خود، منتشر نمایند.

بر اساس بند ب تبصره 5 لایحه، درسال 1401به دولت اجازه داده می گردد با رعایت قوانین و مقررات و موازین شرعی برای تأمین اقتصادی مصارف این قانون تا سقف هشتصد و شصت هزار میلیارد ریال، انواع اوراق اقتصادی اسلامی (ریالی- ارزی) از جمله اسناد خزانه اسلامی که منطبق بر قوانین و مقررات و در چهارچوب عقود اسلامی باشد، را منتشر و منابع حاصل از انتشار نقدی اوراق را به ردیف شماره 310108 جدول شماره (5) این قانون واریز و اسناد خزانه اسلامی موضوع ردیف درآمدی 310103 جدول شماره (5)این قانون را با حفظ قدرت خرید و با سررسید تا سرانجام سال 1404 منتشر و به طلبکاران دستگاه های اجرائی بابت تادیه مطالبات واگذار کند.

بازپرداخت اصل،سود و هزینه های مربوط به انتشار اوراق در جداول شماره (8)و (9) این قانون پیش بینی و قابل پرداخت است.

بر اساس بند ج تبصره 5 لایحه؛ اوراق فروش نرفته بندهای (الف) و (ب) این تبصره برای مطالبات در سقف اعتبار مربوطه با تأیید رئیس دستگاه اجرائی وذیحساب مدیرامور اقتصادی ذی ربط وسازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به تمامی طلبکاران (اعم از پیمانکاران، مشاوران، تأمین نمایندگان تجهیزات و بعلاوه سایر هزینه های تعهدشده اعتبارات این قانون از جمله تملک اراضی) می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2028

به "مجوز مجلس به شرکت های دولتی برای انتشار اوراق تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز مجلس به شرکت های دولتی برای انتشار اوراق تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید