مشارکت مردم؛ رکن اصلی مدیریت بیماری کرونا

به گزارش بازیکده، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی، مهم ترین دغدغه استان را عبور از دوران سخت کرونایی برشمرد و مشارکت مردم در این زمینه را بسیار مؤثر خواند.

مشارکت مردم؛ رکن اصلی مدیریت بیماری کرونا

محمدصادق معتمدیان، دوشنبه شب 19 اسفند در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: ما به مردم این اطمینان را می دهیم که موضوع شیوع بیماری کرونا دغدغه اصلی است و به صورت شبانه روزی تمرکز ما در استان بر این است که این دوران سخت را پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به اینکه متأسفانه به نظر می رسد عده قلیلی در استان این موضوع را هنوز جدی نگرفته اند، شرح داد: لازم است در این زمینه بیشتر با مردم صحبت شود و رسانه ها نیز باید بیشتر نقش آفرینی کنند.

استاندار خراسان جنوبی، مشارکت مردم در جریان مدیریت بیماری کرونا نقش مؤثری دارد و اگر مردم پای کار نیایند هیچکدام از برنامه های ما در سطح شهرستان، استانی و حتی ملی اثربخش نخواهند بود.

معتمدیان از بایدها و نبایدهایی گفت که در قالب پروتکل های بهداشتی تعریف شده اند و یادآور شد: این تذکرات که برای بخش های مختلف از جمله منزل، فروشگاه ها، اماکن عمومی و... صادر شده باید بیشتر اطلاع رسانی شوند.

وی با تأکید بر اینکه در روزهای اخیر یکی از مسائلی که در شبکه های مجازی مطرح می شود، بحث قرنطینه کردن و مسدود کردن مسیرهای استان است، اظهار کرد: در حال حاضر در کل کشور هیچ گونه تصمیمی در مورد قرنطینه هیچ نقطه ای اعم از شهر و روستا گرفته نشده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در تعطیلات چند روز گذشته، در برخی از استان هایی که اغلب دنیاگرد پذیر بودند، محدودیت هایی ایجاد شد که عملاً موفقیت آمیز نبود و تبعاتی به همراه داشت، لذا به همه استان ها ابلاغ شده که حق ایجاد محدودیت به معنای انسداد جاده ها را ندارند.

معتمدیان ادامه داد: ایجاد محدودیت در عبور و مرورها، موضوعی ملی است و در این زمینه نمی توان جزیره ای عمل کرد.

وی با اشاره به تعطیلات نوروزی پیش رو از تعیین 9 گلوگاه در محورهای مواصلاتی استان و تشدید اقدامات کنترلی مراقبتی گفت و اظهار کرد: تمامی دستگاه های عضو ستاد تسهیلات سفر مکلفند همه نیروها و امکانات خود را به صورت شبانه روزی در این 9 نقطه مستقر کرده و بر اساس پروتکل های بهداشتی، شرایط را کنترل کنند.

معتمدیان یادآور شد: با توجه به این که عمده مسافران استان، عبوری و ترانزیتی هستند لذا با تعیین 9 مجتمع اقامتی رفاهی در این 9 گلوگاه، شرایط را برای استقرار و استراحت مسافران مهیا کنیم تا نیازی به ورود به داخل شهرها نداشته باشند.

وی به فعال سازی برخی پروتکل های بهداشتی با استان های همسایه اشاره کرد و گفت: بر اساس این پروتکل ها از ظرفیت شهرستان های همجوار در استان های مجاور برای خدمات دهی به مسافران استفاده می کنیم.

استاندار خراسان جنوبی، اولویت اول در توزیع اقلام بهداشتی را مراکز درمانی برشمرد و ادامه داد: برای تأمین اقلام مورد نیاز همه اقشار نیز تمام تلاش خود را می کنیم تا همه بتوانند از این امکانات بهره مند شوند.

معتمدیان با اشاره به کمبود برخی اقلام از جمله ماسک در کل کشور و در اغلب کشورهای دنیا، گفت: تمام تلاش بر این است که همه بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز خود را تأمین کند.

وی با تأکید بر اینکه جاهایی که شرایط تولید در استان وجود دارد، امکانات و تسهیلات مورد نیاز فراهم شده است، یادآور شد: این موضوعات نباید از حوزه نظارت وزارت بهداشت خارج شود؛ لذا باید نظارت شود تا تمام تولیدات استاندارد لازم را داشته باشند و نباید به هر قیمتی تولیدات غیر استاندارد را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی بیان نمود: با توجه به شرایط موجود، نظارت ها و بازرسی ها باید بدون وقفه صورت گیرد و با هرگونه تساهل و تسامح در اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا برخورد خواهد شد.

گفتنی است؛ به جهت اهمیت موضوع، فرمانداران شهرستان های استان از طریق ویدئو کنفرانس در ستاد حضور داشتند و دو نفر از فرمانداران و برخی از مدیران حاضر در ابتدای جلسه مواردی از اقدامات خود را بیان نمودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 801

به "مشارکت مردم؛ رکن اصلی مدیریت بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت مردم؛ رکن اصلی مدیریت بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید