معدن کرومیت کوه بیرک در انتظار مجوزهای زیست محیطی

به گزارش بازیکده، نماینده مردم سراوان در مجلس و ناظر مجلس در شورای معادن استان گفت: مجوز استخراج معدن کرومیت کوه بیرک با رعایت استاندارد ها و شاخص های زیست محیطی در دستور کار این شورا قرار گرفته است .

معدن کرومیت کوه بیرک در انتظار مجوزهای زیست محیطی

به گزارش خبرنگاران- عبدالباسط درازهی در شورای معادن استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ذخایر ارزشمند کرومیت در کوه بیرک سراوان اضافه نمود: ضروری است از ظرفیت معادن برای توسعه و اشتغالزایی در استان استفاده گردد .

نماینده مردم حوزه سراوان در مجلس گفت: در استان پهنه های معدنی متعددی از مس، آهن، کروم و طلا وجود دارد که پس از انجام مطالعات اکتشافی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمدرو ) ، مالکیت این معادن را به بخش خصوصی واگذار می نماید .

عضو ناظر مجلس بر شورای معادن استان اظهار کرد: در صورت رفع مسائل موجود توسط محیط زیست، روند اکتشافات در منطقه به ویژه سراوان از سوی شرکت ایمیدرو به خوبی دنبال می گردد، این قولی بود که مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید و سفرشان به منطقه دادند.

وی با انتقاد از کم کار بودن تعداد مسئولان برگزار نماینده این جلسات اضافه نمود: در حالی که در دیگر نقاط کشور جلسات شورای معادن به منظور رفع مسائل این حوزه چندین نوبت برگزار شده است اما در این استان از روند خوبی برخوردار نیست، به طوری که سیستان و بلوچستان در زمینه معادن و رفع مسائل زیست محیطی کمترین جلسات را در میان استان های دیگر برگزار نموده است که در صورت تداوم این روند با تذکر جدی مجلس روبه رو می گردد.

درازهی ادامه داد: مسئولان محیط زیست استان باید برای رفع مسائل موجود با مسئولان اکتشافات از روش هایی که در دیگر استان ها به کار گرفته شده است بهره لازم را ببرند و شرایط فعالیت شرکت ایمیدرو را در منطقه فراهم نمایند تا کارها به سرعت دنبال گردد.

وی اضافه نمود: مسائل کنونی باید در یک جلسه تخصصی در استان دنبال و رفع و از انتقال آن به مرکز برای رفع ساختن موانع جلوگیری گردد تا از پهنه کرومیت استان که سومین پهنه کرومیت خاورمیانه است به خوبی برای بهره برداری و ایجاد اشتغال پایدار استفاده گردد.

وی توضیح داد: کوشش می کنیم سرمایه گذاران بخش خصوصی را متقاعد کنیم که معادن به طور کامل در اختیار آن ها خواهد بود و شرکت ایمیدرو فقط تا زمان فراهم شدن زیر ساخت ها در کنار آن هاست.

میرشکار رییس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به وجود 400 معدن در استان گفت: در 85 هزار کیلومتر مربع از مساحت استان مطالعات اکتشافی اجرا شده که نتیجه این اکتشافات یافتن نشانه هایی از وجود معادن طلا ، تیتانیوم و آنتیموان بوده است .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 40

به "معدن کرومیت کوه بیرک در انتظار مجوزهای زیست محیطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معدن کرومیت کوه بیرک در انتظار مجوزهای زیست محیطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید