معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی پکن

به گزارش بازیکده، بیمارستان های پکن

از آنجایی که حادثه در سفر به هیچ وجه خبر نمی کند و به هر دلیلی ممکن است احتیاج به دارویی خاص یا مراجعه به پزشک داشته باشید، بر آن شدیم تا بیمارستان های پکن را معرفی کنیم. در مجله گردشگری خبرنگاران آنچه که برای رفتن به بیمارستان ها و البته تهیه داروهای مورد احتیاج خود لازم دارید، گفته شده است. هر چند که تمام مناطق توریستی و گردشگری شهرهایی مانند شانگهای و پکن، چنین خدماتی را برای گردشگران فراهم کرده اند. ضمناً راهنما و تور لیدر سفر شما می تواند نقطه امنی در چنین مواقع باشد. اگر احتیاج به خرید دارویی خاص و نسخه دکتر دارید یا اینکه مسموم غذایی شده اید این مطلب ما را در سفر به چین دنبال کنید.

معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی پکن

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بیمارستان های چین

در کل شهرهای عظیم و جهانگردی چین مانند پکن، شانگهای، شنزن و گوانجو بیمارستان هایی در حد استانداردهای کشورهای غربی دارند. به همین دلیل از این بابت خیالی آسوده داشته باشید. همانند بیمارستان های ایران، بخش اورژانس هم در پکن فعال بوده و در صورت احتیاج به آمبولانس در این شهر، می بایست با شماره تلفن اضطراری 120 تماس بگیرید که رایگان است. اگر هنوز نتوانسته اید سیم کارت چین را خریداری کنید، از مردم اطراف بخواهید تا برای شما با اورژانس تماس بگیرند. یادتان باشد که همیشه از مردم چینی زبان در این مواقع یاری بگیرید. چرا که نه تنها می دانند با چه شماره ای تماس بگیرند بلکه می توانند به خوبی به ماشین آمبولانس آدرس مکان شما را بدهند.

در هر صورت حتی خود چینی ها ترجیح می دهند به جای تماس با اورژانس، با تاکسی خود را به مراکز درمانی و بیمارستان های پکن برسانند.

داروهای مورد احتیاج خود را به همراه داشته باشید

اگر از داروهای خاصی همانند داروهای فشار خون یا دیابت استفاده می کنید، حتما این داروها را با خود به همراه داشته باشید. به تمام جهانگردان توصیه می گردد که از پزشک معالج خود، نسخه ای به همراه داشته باشند که توصیه های لازم را در آن گفته باشد. به طور مثال اگر آلرژی خاصی دارید، نوع گروه خونی شما یا هر نوع سابقه بیماری مهم می بایست در آن گفته گردد. همچنین نام دکتر، آدرس مطلب، شماره تلفن اضطراری و البته بیمه مسافرتی که شامل خدمات درمانی هم گردد، ضروری است.

اگر شرایط پزشکی ویژه ای دارید که احتیاج به مصرف داروهای خاص حتی در سفرید، مقررات گمرکی به شما به عنوان جهانگرد و جهانگرد اجازه می دهد تا تنها به اندازه مصرف شخصی و به اندازه مدت زمانی که در چین هستید، دارو داشته باشید. هر چند که این داروها در چین هم یافت می شوند و از داروخانه می توانید آن ها را تهیه کنید اما گمرک هم به شما اجازه داروی مخصوص مسافر را هم می دهد.

برای سفر به پکن در تور چین لیستی از داروهای مجاز را برایتان فراهم آورده ایم:

  • اگر فکر می کنید که به مسائل تغذیه ای دچار می شوید، با خود داروی ضد عفونی نماینده معده به همراه داشته باشید.
  • داروهایی مانند ایبوپروفن، موترین، ادویل یا در مجموع انواع مسکن هایی که برای کمردد، پا درد، سردرد یا دردهای عضلانی استفاده می گردد، مجاز است.
  • به همراه داشتن داروهای سرماخوردگی که به کاهش تب و درد بدن هم یاری می نماید، موردی ندارد.

واکسن هایی که باید قبل از سفر بزنید

در زمان 4 هتفه تا 6 هفته قبل از آغاز سفر واکسن های مورد احتیاج را بزنید. اگر چه بیمارستان های پکن مجهز هستند اما هیچ جهانگرد و مسافری دلش نمی خواهد در هنگام سفر به بیماری های مردم بومی آن منطقه دچار گردد. واکسن هایی که باید حتما برای تور پکن و شانگهای و سفر به چین زده باشید، عبارتند از:

  • واکسن هپاتیت A یا ایمونوگلوبین
  • واکسن هپاتیت B را حتما زده باشید. دوره زدن واکسن هپاتیت B یک دوره 6 ماهه است. اگر تا به امروز این واکسن را نزده اید، حتما برای آن به مراکز درمانی مراجعه کنید. یادتان باشد که بچه ها بین 11 تا 12 ساله نیز باید حتما این واکسن را زده باشند.
  • واکسن هاری: این واکسن از جمله واکسن هایی است که برای مسافران و جهانگردان توصیه می گردد تا در صورت حمله حیوانات وحشی، مخصوصا در تورهای طبیعت گردی با مشکل بیماری هاری روبرو نشوند.
  • زدن واکسن تیوفوئید را هم که برای سفر به تمام کشورهای در حال توسعه سفارش می نمایند.
  • واکسن مالاریا: این واکسن تنها برای جهانگردان و جهانگرد هایی توصیه می گردد که می خواهند به مناطق جنوبی و روستایی کشور چین مراجعه نمایند. مخصوصا اگر وارد جزایر جهانگردی مانند هاینان می شوید. قبل از سفر به این مناطق و از 4 تا 6 هفته قبل از سفر مصرف داروهای مالاریایی را که از دکتر گرفته اید، آغاز کرده و پس از آن سفر خود را آغاز کنید.
شرایطی که احتیاج به بیمارستان ندارید

در بسیاری از هتل های ستاره دار شانگهای خدمات درمانی و دارویی وجود دارد. درمانگاه های مجهز به امکاناتی ساده و پزشک عمومی در هتل ها یا کشتی های کروز مشهور وجود دارد. در صورتی که در طول سفر صدمه دیدید یا سرما خورده شدید، اولین مراجعه شما باید به این مراکز باشد.

دریافت درمان در بیمارستان های پکن

برای اینکه در پکن بتوانید از خدمات ارائه شده در بیمارستان ها بهره ببرید، می بایست همانند مردم چین، ابتدا مبلغی را به عنوان حق ویزیت پرداخت کنید. همچنین هر شخص بیمار بهتر است که یک همراه هم داشته باشد تا به او در مواقع لزوم یاری کند. یادتان باشد که در بیمارستان ها، غذا سرو نمی گردد. بنابراین برای صرف غذا باید از بیرون غذا سفارش دهید.

برای دریافت خدمات درمانی در بیشتر بیمارستان های پکن باید ابتدا پول پرداخت کنید. به همین دلیل حتما پول نقد به همراه داشته باشید.

اگر بیمه مسافرتی دارید، دقت کنید که بیمارستان شما بیمه خارجی را قبول کند و بشناسد. در غیر این صورت، بیمه به کارتان نمی آید. در پکن و در مجموع در تمام شهرهای عظیم چین بیمارستان هایی وجود دارند که به زبان انگلیسی خدمات می رسانند یا دکترهای انگلیسی زبان دارند. پزشک های بین المللی هم در بیمارستان ها، کار می نمایند و می توانید برای مشاوره، تشخیص و درمان به این بیمارستان ها بروید. در ادامه لیستی از بیمارستان های پکن به همراه آدرس و تلفن آن ها را خواهید خواند.

لیستی از مراکز درمانی و بیمارستان های پکن

در ادامه لیستی از مراکز درمانی و بیمارستان های پکن را برای شما جهانگردان آماده کرده ایم که به زبان انگلیسی به بیماران خدمات رسانی دارند.

بیمارستان فرندشیپ (Friendship Hospital)

کلینیک پزشکی جهانی است.

  • تلفن: +86-10-8456-9191, +86-10-8315-1915
  • ایمیل: [email protected]
  • آدرس: 95 Yongan Lu, Xuanwu District, Beijing 100050
بیمارستان خانوادگی متحده پکن (Beijing United Family Hospital)
  • تلفن: +86-10-6433 3960/1/2/4/5
  • خط اضطراری: +86-10-6433 2345
  • آدرس: 2 Jiangtai Lu, Chaoyang District, Beijing 100016
کلینیک خانوادگی متحد پکن - شونیی (Beijing United Family Clinic - Shunyi)
  • تلفن: +86-10-8046 5432
  • آدرس: Pinnacle Plaza, Unit 818, Tianzhu Real Estate Development Zone, Shunyi District, Beijing 101312
اورژانس بین المللی (International SOS)

این اورژانس خدمات شبانه روزی ارائه می دهد و در صورت هر گونه اتفاق می توانید با آن ها تماس بگیرید.

  • تلفن: +86-10-6462 9100, +86-10-6462 9112
  • آدرس: Suite 105, Wing 1, Kunsha Building, 16 Xinyuanli, Chaoyang District, Beijing 100027
مرکز دارویی بین المللی شانگهای (International Medical Center)
  • تلفن: +86-10-6465 1561/2/3
  • آدرس: Lufthansa Center, Office Building, Suite 106, 50 Liangmaqiao Rd., Chaoyang District, Beijing 100016

این بیمارستان و مرکز هم به صورت شبانه روزی خدمات دهی دارند.

منبع: chinahighlights.com

منبع: الی گشت
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 923

به "معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید