منابع آبی به سمت شوری می رود، عقب ماندگی در بخش فاضلاب

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران، ذبیح الله ذاکری صبح سه شنبه در جشنواره اصلاح الگوی مصرف آب در ساری با اشاره به کاهش بارندگی و افزایش دمای هوا گفت: مازندران با آنکه از نظر بارندگی نسبت به کشور وضعیت بهتری دارد اما در مجموع میزان بارش ها کم گردیده است.

منابع آبی به سمت شوری می رود، عقب ماندگی در بخش فاضلاب

وی با اشاره به رشد مسافران و گردشگران در استان و افزایش تقاضاها در استان توضیح داد: ایران بیست و چهارمین کشور دارای تنش آبی است و باید راهکارهای مناسبی در این بخش ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه متوسط نزولات جوی سال به سال در کشور رو به کاهش است گفت: متوسط بارندگی در مازندران نیز روز به روز با کاهش روبرو است و علاوه براین، میزان گرما نیز امسال نسبت به سنوات قبل رشد یافته است.

ذاکری با عنوان اینکه درجه حرارت سبب کاهش و تنش منابع آبی می گردد گفت: جمعیت وارده به استان دو تا سه برابر جمعیت استان است و این امر سبب می گردد تا تنش آبی در استان بیشتر گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، کیفیت منابع آب را امری مهم برشمرد و گفت: به دلیل آنکه چاه های حفرگردیده عمق زیادی دارند، بیشترین مشکل را روبرو می شویم و در حال حاضر بیشترین سرطان را در استان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه مصارف و تقاضا برای آب روز به روز در حال افزایش و رشد است گفت: هرساله پنج لیتر در ثانیه باید به منابع آبی افزوده گردد.

وی با بیان اینکه به آمایش سرزمینی توجه ای نگردیده است گفت: به عنوان نمونه در مسکن مهر و در منطقه میارکلای ساری بدون توجه به آمایش سرزمینی سه هزار نفر اسکان می یابند و ایجاد شهرک و شهرهای جدید از یکسو و کمبود منابع مالی و آبی سبب بروز مسائلی گردیده است.

وی گفت: در بخش آب و فاضلاب از نظر مالی عقب ماندگی داریم و بالغ بر 200 تا 300 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 3

به "منابع آبی به سمت شوری می رود، عقب ماندگی در بخش فاضلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع آبی به سمت شوری می رود، عقب ماندگی در بخش فاضلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید