مهاجرت به کانادا بعد از کرونا؛ پدیده ای همچنان ارزشمند

به گزارش بازیکده، وزیر مهاجرت کانادا آقای مارک مندسینو اخیرا طی نشست و گفت و گویی با مطبوعات کانادا گفته است بحران کرونا به ما نشان داد که چقدر به تداوم جذب مهاجر نیازمندیم و نیروی کار مهاجر چه کمکی می تواند به اقتصاد کانادا کند. مهم این است که در دنیای امروز به نوعی مهاجرت کنیم که ایمن و قانونمند باشد و به آینده ای دست پیدا کنیم که باور داریم مهاجران مانند گذشته در آن نقش مهمی دارند.

مهاجرت به کانادا بعد از کرونا؛ پدیده ای همچنان ارزشمند

آقای مندسینو این سخنان را در پاسخ به پرسش هایی بر زبان رانده است که اخیرا تحلیلگران و منتقدین در خصوص اهداف بالای مهاجرتی کانادا و سیاست های این کشور در قبال جذب مهاجر آن هم در زمانی که حتی پس از پشت سر گذاشتن بحران سلامت بحران مالی بر سر کانادا سایه انداخته است مطرح کرده اند.

چندین دهه است که سیاست جذب مهاجر و استقبال از مهاجران رکن اساسی جامعه کانادا بوده است اما شیوه و همه گیری کرونا اخیرا خللی در آن ایجاد نموده است و تردیدهایی را در خصوص درست یا غلط بودن گگرددگی بیش از حد مرزهای کانادا به روی خارجی ها ایجاد نموده است. دلایل این تردیدها را می توان اقدامات دولت فدرال در مهار ویروس کرونا، نرخ بیکاری و اکراه بعضی از کارگران، کارمندان و دانشجویان خارجی به سفر در روزهایی که فاصله اجتماعی و عدم قطعیت وجود دارد بر شمرد.

مندسینو اما خوشبین و مطمئن است که رویکرد کانادا به استقبال از تازه واردان تغییری نخواهد نمود. او می گوید: من مطمئنم که کانادایی ها هوادار مهاجرت هستند چرا که با آن ارتباط برقرار می نمایند. مهاجرت بخشی از هویت ماست. مهاجرت در اصل یعنی مردم برای ساختن کشوری قدرتمند تر دور هم جمع می شوند و این همان چیزی است که در تاریخ کانادا دیده ایم، طی این بحران شاهدیم و امیدوارم در آینده هم خواهیم دید.

لازم به ذکر است بسیاری از بخش های اقتصاد کانادا به نیروی کار خارجی و مهاجر متکی است و طی بحران کرونا به مهاجران برای تقویت و حفظ بسیاری از خدمات اساسی احتیاج است. در کانادا زنجیره های تامین غذا، یبمارستان ها و مراکز مراقبت بلندمدت و سایر بخش ها همه به نیروی کار خارجی متکی هستند. طی سال ها، مهاجرت در کانون سیاست های کانادا قرار داشته است چرا که نیروی کار را حفظ می نماید، رشد مالی را رقم می زند و نوآوری را تزریق می نماید.

مندسینو احتمال اینکه در ماه نوامبر در اهداف مهاجرتی کانادا تغییراتی ایجاد گردد را رد نکرده است؛ در ماه نوامبر دولت فدرال کانادا اهداف تازه خود را برای جذب مهاجر اعلام خواهد نمود. وزیر مهاجرت کانادا بعلاوه به مطبوعات کانادا گفته است که دولت پیوسته بر شرایط کنونی نظارت داشته و در پی راهی برای بهبود فرایندهای درخواست برای اقامت دائم و مهاجرت نیروی کار خارجی موقت بوده است.

برای نمونه سه شنبه ای که گذشت اتاوا سیاست موقتی را اعلام نمود مبنی بر اینکه نیروی کار خارجی هنگام انتظار برای دریافت ویزای کار تازه قادر خواهد بود برای کارفرمایی کار کند که غیر از کارفرمایی است که در ویزای کارش قید شده است. اداره مهاجرت قول داده است که درخواست های متقاضیان را به جای ظرف 10 هفته ظرف 10 روز رسیدگی کند.

بعلاوه نگرانی هایی در خصوص دانشجویان خارجی وجود داشت که سهم آنها در اقتصاد کانادا 21.6 میلیارد دلار است و در عین حال، قادر نیستند در ترم پاییز امسال که مرزها بسته خواهد بود در دانشگاه های کانادا ثبت نام نمایند. دولت کانادا در صدد به بر طرف کردن این مشکل برآمده است و اخیرا اقدامات و سیاست هایی را اتخاذ کرده است که به دانشجویان خارجی اجازه می دهد کلاس های خود را به صورت آنلاین شرکت نمایند. از جمله ارفاق ها و تغییرات مهمی هم که در این رابطه اخیرا انجام داده است امکان بهره مندی از ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی یا PGWP حتی در صورت شرکت در کلاس های آنلاین است.

چنانچه در خصوص شرایط مهاجرت به کانادا پس از بحران کرونا ابهاماتی دارید مطالعه مطالب زیر توصیه می گردد:

کرونا و تحصیل در کانادا

کرونا و یاری کانادا به دانشجویان خارجی

نقش مهاجران در اقتصاد کانادا در دنیای پساکرونا

اکسپرس انتری تسلیم کرونا نمی گردد!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1729

به "مهاجرت به کانادا بعد از کرونا؛ پدیده ای همچنان ارزشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به کانادا بعد از کرونا؛ پدیده ای همچنان ارزشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید